Alcon Innovation Event: de PRECISION1 daglens

Vorige week was de online presentatie van Alcons nieuwe daglens: de PRECISION1TM . Ze hadden hier een mooie digitale omgeving bij gemaakt, waar ook de ruimte was om vragen te stellen.

De presentatie begon met een kort praatje van Jason Klomp, Country Franchise Head, gevolgd door optredens van een showdanseres, een turnster en een breakdancer. Met deze spectaculaire opening laten ze direct zien voor wie de nieuwe lens bedoeld is: actieve, beweeglijke mensen. Frauke Demey, Brand Manager, legt uit dat Alcon voor deze doelgroep nog geen geschikte daglens had, daarom hebben ze die nu ontwikkeld. De lens is ook beschikbaar in een torische variant.

Door Vincent Molkenboer, Head of Professional Affairs & Marketing, wordt vervolgens haarfijn uitgelegd hoe de technologie achter de lens werkt. De kern bevat 51% water, en aan de oppervlakte wordt met smart surface technologie een watergehalte van meer dan 80% gecreëerd. Dit om de traanfilmstabiliteit van het oog te ondersteunen. Door deze verbetering in de oppervlaktetechnologie is het draagcomfort verhoogd en verwacht Alcon dat dropout zal verminderen.

Ook wordt er door Philippe Moons, Digital Marketing Manager, een digitaal programma geïntroduceerd om de startende lensdrager te ondersteunen tijdens de proefperiode: PRECISION1TM Life Challenge. Nieuwe lensdragers hebben vaak behoefte aan assistentie, en door op deze behoefte in te spelen hoopt Alcon dropout nog verder terug te dringen. Negen e-mails met tips en 8 webpagina’s met informatie en video’s die over een periode van vier tot negen weken naar de nieuwe lensdrager worden verstuurd moeten de ervaring van het lens dragen verbeteren.

Bij het uitloggen wordt nog een kort filmpje afgespeeld waarin een vrouw een evenementengebouw verlaat. Een mooie afwerking van de verzorgde presentatie.

Gepubliceerd op: 18-01-2021

Reacties

Comments