Deze week viel de nieuwste Eyeline Magazine op uw mat. Een editie waarin sportbrillen, kinderbrillen en myopiemanagement centraal staan.
De opticien zegt dat de sporter een goede sportbril bij de sportspeciaalzaak koopt en de sportspeciaalzaak zegt dat de sporter zijn bril bij een opticien haalt. Beide is waar, lezen we in het gesprek met Henk Huigens en Bart van Driel. Maar als het een sportbril op sterkte betreft, dan is de opticien de aan- gewezen plek volgens de heren. Of Specialspex in Leiden die graag samen- werkt met opticiens. Daarnaast biedt de combinatie ‘sportbrillen en contactlenzen’ een wereld aan (omzet)mogelijkheden voor elke optiekondernemer. Eén ding is zeker, sporten is gezond voor je ogen.
Myopiemanagement
Een andere tak van sport is myopiemanagement. ‘Waar maken we ons druk om?’ was de tekst van de eerste sheet van Hozan Zebari tijdens het OVN Congres, direct gevolgd door ‘Het is echt nodig om het effect van myopie te beperken’. ‘Hoe eerder je erbij bent, hoe beter’, stelt Rumeysa Tezgel. Zij vindt dat elke opticien myopie actief onder de aandacht moet brengen.
Interventiemogelijkheden zijn leefstijladviezen, atropine, myopieremmende contactlenzen en glazen. En bij ‘glas’ hoort natuurlijk een toffe kinderbril, die door Mirjam van Hensbergen echt uit het hart ontworpen wordt. Zij is dit keer onze Designer in Beeld en is bij een Red Kids-ontwerp helemaal gericht op de kleine klant. “Door de invloed van TikTok ontwikkelt hun smaak zich inmiddels wel anders”. Bella Vista Optiek in Baarn heeft een schatkist vol met brillen om jonge bezoekers actief aan te trekken. Het stoepbord is een echte stopper.
Winston Gerschtanowitz is sinds kort ambassadeur voor de zelfstandige opticien en richt zich op de 40-plussers die nu nog uw winkel voorbijlopen. Lees het gesprek tussen hem en Jasper van IJssel. “De kunst van ondernemen zit in écht contact”, vindt hij. Daar zijn we het helemaal mee eens; dát is de sport, om welke doelgroep het ook gaat.
Tags: Eyeline Magazine