Dit persbericht hebben we van Alain Mikli Benelux ontvangen. Van Luxottica is nog geen officieel statement over de veranderingen op de redactie binnengekomen.
Dit is vaak wel gebruikelijk. Zodra we die hebben delen we die ook!
De redactie – Eyeline Magazine
Alain Mikli Benelux stopt met dealerschap Luxottica
Beste klant,
Met veel passie en geduld hebben wij de merken Alain Mikli en Starck Eyes vanaf september 2010 gevoerd in Nederland. Sinds september 2011 kregen wij ook de verantwoordelijkheid voor Alain Mikli in België. Na enige scepsis in het begin en de vele uitdagingen onderweg hebben we beide merken goed op de kaart gekregen.
Het team was immer gepassioneerd en vol inzet voor u om – daar waar mogelijk – de uitdagingen het hoofd te bieden. Ondanks de lange levertijden en enige kwaliteitsproblemen, leverden we twee prachtige merken en maakten we dagelijks velen van u én uw klanten blij. We deden het graag en geloofden enorm in het product. De overname door Luxottica werd gezien als een bedreiging voor de merken, terwijl er juist veel is geïnvesteerd om ze goed op de rit te krijgen.
Ook Alain Mikli Benelux heeft veel gedaan om de merkperceptie op een hoog niveau te krijgen. Beurzen, feestjes in Parijs, etalages, trunkshows, onze eigen preview ‘Choose around the pool’ of de VIP-avonden. Niets was teveel om het leuk te maken en de merkbeleving hoog te houden. Onze trainingen, afleverfeestjes en Mikli Helpt Mikli zijn legendarisch en uniek.
Toch zijn ook wij niet bestand tegen een overmacht. Daar zijn we niet alleen te klein voor, maar wij willen onze motivatie behouden en de passie voor de branche. De passie voor de merken zijn onverminderd maar soms is het niet langer mogelijk te vechten.
De vele beloftes om Starck Eyes in België te mogen gaan voeren, stimuleerden ons om verder te gaan. Ons team stond daar klaar voor en had de uitbreiding ook nodig om onze klanten in de Benelux nog beter van dienst te kunnen zijn en de organisatie in de Benelux goed te laten functioneren. Het is jammer maar we kunnen niet langer wachten.
Na 6 jaar moeten we afscheid nemen van Alain Mikli Benelux en gaan we verder met onze andere bedrijven: OptiClip, Optibytes en Style22. Moe gestreden voor twee mooie merken, maar vol ambitie gaan we door met de drie andere bedrijven.
Wij bedanken u dan ook hartelijk voor de jarenlange klandizie, het vertrouwen, het vele plezier dat we met velen van u mochten ervaren en de wederzijdse passie voor de merken. Uiteraard geldt voor velen van u dat we in contact blijven inzake uw klantrelatie met de andere bedrijven ofwel uw interesse voor deze eveneens stijlvolle merken en kwaliteitsproducten.
Met pijn in het hart laten we de twee merken varen.
Hans Zwijsen