Welke beurzen bezoekt u? Nationaal of internationaal? En met welk doel? We legden deze vraag voor aan onze 6 trendpanelleden, met deze keer de kijk van Madelon Grit.
“Als kind ging ik graag met mijn vader mee naar de beurs, dat vond ik echt geweldig. Hij kocht altijd in op beurzen. Ik was diep onder de indruk van hoe hij brillen draaide en gelijk kon zien of iets goed was of niet. Inmiddels ga ik zonder hem en heb ik een iets andere aanpak. Als ik naar een beurs ga, is het vooral om op de hoogte te blijven of nieuwe merken te ontdekken. Internationaal vind ik het leukst, omdat je dan hopelijk tegen iets aanloopt wat anderen niet hebben. En natuurlijk is een nieuwe stad ontdekken altijd een mooi extraatje! Ik vind inkopen prettiger om in mijn winkel te doen, in de drukte van een beurs is de kans groter dat ik te veel inkoop of verkeerde keuzes maak. Per jaar kies ik één beurs uit waar ik heen ga: Nederland, Parijs, München of Milaan. Lijkt me ook heel gaaf om eens naar een beurs in New York of Tokyo te gaan, dat is iets wat ik nog wel een keer wil meemaken! De huidige trend is dat iedere leverancier voor z’n eigen merken een minibeurs organiseert. Of het merk op een andere locatie laat zien tijdens de beurs in dezelfde stad, maar niet op de beurs zelf. Dit vind ik een zéér ongewenste ontwikkeling en ik hoop dan ook van harte dat we alle merken weer op de beurzen mogen aanschouwen”. – Madelon Grit, eigenaar Grit Optiek in Utrecht.
Een jaar lang komen in elke editie van Eyeline Magazine zes opticiens en inkoopexperts aan het woord. Ondernemers met kleine, grote of meerdere winkels uit alle Nederlandse windstreken, van Groningen tot Limburg. In elke editie van Eyeline Magazine belichten we één of meerdere brillentrends. Maar wat gebeurt er trendtechnisch in de optiekwinkels? Volgen opticiens de trends of zetten ze die zelf? Wat willen consumenten en waardoor worden zij beïnvloed? Lees de mening van onze andere vijf trendpanelleden: Remco Bosman, Eelke Veltman, Mariëlle Koolen, Inge van der Maten en Hans Korse in Eyeline Magazine 5-2024. Daarnaast vroegen wij in onze afgelopen editie van Eyeline Magazine onze zes trendpanelleden naar hun verkoop van kinderbrillen en hoe belangrijk deze verkoop is voor hun winkel. Lees dit trendpanel terug in Eyeline Magazine 4-2024.
Tags: Trendpanel