Hoewel de focus bij Terressa Binnendijk en Walter van Waas, organisatoren van Bold Optical Fair, aanvankelijk lag op één grote jaarlijkse editie in september (Bold XXL), bleek de behoefte aan een extra inkoop- en contactmoment in het voorjaar niet te negeren. Op 24 maart vond daarom de Bold Light-editie plaats: een compacte, laagdrempelige beurs met meer dan 135 merken, gericht op opticiens die hun voorjaarscollectie willen aanvullen.
De beurs, dit jaar voor het eerst georganiseerd in Congrescentrum 1931 in ’s-Hertogenbosch, werd goed bezocht. De sfeer was gemoedelijk en bezoekers waardeerden de overzichtelijke opzet, de ruimte bij de stands én het gemak van parkeren pal voor de deur. “Gezellig en relaxed”, vat een exposant samen. Ook de locatie is goed – centraal gelegen en goed bereikbaar voor bezoekers uit zowel Nederland als Vlaanderen. Het aantal Duitse bezoeker was overigens ook opvallend groot.
Terressa en Walter gaven aan verrast te zijn door de snelle aanmeldingen van zowel bezoekers als leveranciers. “De behoefte aan een voorjaarsmoment is duidelijk aanwezig, vooral bij kleinere leveranciers die met maar een of twee agenten werken”, vertelt Walter. Naast het inkoopmoment biedt de beurs volop gelegenheid om bij te praten met vakgenoten en inspiratie op te doen.
Bezoekers Ellen, Meta en Diane van Van Leeuwen Opticiens zijn enthousiast: “Het is overzichtelijk, gezellig en er is voldoende ruimte om rustig rond te kijken. Voor ons is deze kleinere variant een mooie aanvulling op de XXL-editie en biedt ons een extra inkoopmoment”.
De organisatie blijft intussen vernieuwen. Tijdens deze editie werd onder andere een nieuw ticketsysteem getest, dat straks ook bij Bold XXL wordt ingezet. “Daarnaast komt er een webshop voor exposanten, waarin ze alles kunnen bestellen wat ze nodig hebben tijdens de beurs. Zo wordt beursdeelname nóg efficiënter”, vertelt Terressa. “Graag tot ziens op 7 en 8 september”.
Tags: Bold Light