Op 8 en 9 september stonden de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch in het teken van BOLD XXL. Wat een grote beurs die met 156 stands steeds professioneler georganiseerd wordt. Er zijn in totaal 2.772 bezoekers geweest. Natuurlijk kwam het grootste deel uit Nederland (2.034), maar er waren ook opvallend veel oogzorgprofessionals uit Duitsland (376) en België (147). En tel daarbij nog eens de 169 studenten en 46 bezoekers uit andere landen op. De beurs bood volop mogelijkheden om te netwerken, nieuwe trends en ontwikkelingen te ontdekken en kennis te maken met de nieuwste collecties.
Wij waren ook met onze eigen stand van de partij namens LT Media. Onze Speed Training Content Maken viel in de smaak. Het was met recht een ‘speed’ training… in 3 minuten 5 handige tips. We hebben in totaal 12 keer de training aan dankbaar publiek gegeven. Ook onze Young Eyeliners Nora en Bas liepen op zondag rond en hebben veel interviews op de stands gedeeld op Instagram. Bekijk de Aftermovie hier.
In vergelijking met de vorige editie is BOLD XXL aanzienlijk gegroeid. De beursvloer is uitgebreid van 7.500 m² naar 9.200 m², wat de beurs een grotere en ruimere uitstraling gaf. De locatie bleek bovendien zeer gunstig gelegen: makkelijk bereikbaar vanuit Nederland, Duitsland en België, en met voldoende parkeerplaatsen voor de deur. Dit jaar lag de nadruk sterk op professionalisering en vernieuwing, met meer gebruik van rigging om stands een imposanter uiterlijk te geven. Er waren leveranciers die flink uitpakten met grote stands, dat heel mooi samenging met veel (nieuwe) monturenmerken. Daarnaast was ook de entree van de beurs een spektakel. Bezoekers werden, na een lange rij, verwelkomd met een glittergordijn, laaghangende rook en hostessen, waardoor ze in een bijzondere sfeer binnenkwamen.
Ook de stijlvolle Luxury Lounge, waar exclusieve merken te bewonderen waren, en het uitgebreide horecaplein, met een restaurantterras waar bezoekers konden genieten van verfijnde Italiaanse lunchgerechten, gaven de beurs een verfijnde uitstraling. Op de BOLD Stage vonden drie keer per dag spectaculaire dansoptredens plaats, waarbij merken op creatieve wijze in de spotlight werden gezet. Deze optredens werden verzorgd door de getalenteerde dansgroep van Collab Industry uit Amsterdam. Daarnaast konden bezoekers via silent headsets deelnemen aan interessante lezingen over uiteenlopende onderwerpen, zoals neuro-optometrie, audiologie en data marketing, waarna ze in de Chill Out Zone even konden ontspannen of verder konden praten op het Netwerkplein. Een van de hotspots op de beurs was de (Social) Media Hub, waar leveranciers en winkels leerden hoe ze moderne media effectief kunnen inzetten voor optimale klantcommunicatie, met praktische do’s en don’ts en de juiste tools, gepresenteerd door NanaWoody&John. De BOLD-‘Hotspot’, waar men graag foto’s maakte, was eveneens een blikvanger en werd druk bezocht gedurende de hele dag.
Speed Training content maken LT Media
“Het hoogtepunt van BOLD XXL was de geweldige sfeer waarin leveranciers en opticiens samenkwamen: twee dagen vol inspiratie, gezelligheid en netwerken. BOLD XXL heeft de verwachtingen overtroffen met internationale allure en een brede opzet, waardoor de volledige optiekmarkt werd bediend. Sommige bezoekers gaven zelfs aan het gevoel te hebben dat ze een internationale beurs binnenliepen”. – Walter en Terressa, organisatoren BOLD.
Voor de volgende editie heeft de organisatie al een aantal aanpassingen in gedachten, zoals een verbeterde lay-out om de routing nog verder te optimaliseren, maar verdere details blijven voorlopig een verrassing. Als eerste op de hoogte blijven? Lees het laatste nieuws via Eyeline, wij houden de #blikvooruit!
Tags: Bold Optical Fair, Bold XXL