Centrop net zo vanzelfsprekend als… de paplepel!



Tien Centrop-leden werkten mee aan de campagne ‘Centrop net zo vanzelfsprekend als…’ Voor Bart Rienks van De Brillemaeker in Brielle is Centrop net zo vanzelfsprekend als de paplepel, aangezien zijn vader Joop in het verleden directeur was. Het Centrop is dus letterlijk met de paplepel ingegoten…

“Tja… als je vader directeur is geweest van Centrop, dan kan je wel zeggen dat deze organisatie er bij mij met de paplepel is ingegoten. Dat betekent natuurlijk niet dat ik me niet kritisch op kan stellen. Maar als ik alles strak op een rijtje zet, dan is Centrop gewoon een efficiënte no-nonsense organisatie. Ze zijn voor vragen altijd makkelijk benaderbaar, korte lijnen, geen flauwekul. Centrop is er voor de bewuste zelfstandige opticien. Denken kritisch mee en zijn constructief. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen? Centrop… heel vanzelfsprekend!”

“De no-nonsense mentaliteit is altijd bij Centrop geweest en gebleven. Ongeacht wie er aan het roer staat. Als ik bel om Roy te spreken en hij is op kantoor in Velp, dan word ik direct met hem doorverbonden. Korte lijnen, geen flauwekul; daar houd ik van. Geen bedrijf waar je moeite voor moet doen om binnen te komen. Nee, je hebt altijd het gevoel dat ze er voor jou zijn. Voor de zelfstandige opticien. Daardoor kun je je focussen op je eigen kracht, op het samenstellen van je eigen ‘maatwerk’ collectie. Ik ben namelijk van mening dat je als zelfstandige opticien het verschil maakt door je eigen markt aan te voelen, te mengen in de samenleving, je oor te luisteren te leggen in restaurants of kroegjes, en vervolgens een zo goed mogelijke collectie in te kopen. Mijn vrouw Els, die mij op vrijdag en zaterdag in de winkel helpt naast haar baan bij de politie, en ik weten dat in Brielle de mensen anders zijn dan in Rotterdam, Amsterdam en Maastricht. De ketens krijgen echter overal dezelfde brillen geleverd. Daar moeten we van profiteren! Wij verkopen brillen die echt leuk zijn én helemaal afgestemd op het publiek in Brielle. En internet? Ach, dat biedt alleen een fakebeleving. Een bril moet je voelen, opzetten, passen, is ie leuk, zit ie goed? Misschien wil je er wel twintig passen voordat je je keuze kan maken. Dat kan allemaal bij De Brillemaeker”.