Tien Centrop-leden werkten mee aan de campagne ‘Centrop net zo vanzelfsprekend als…’ Arie Kruithof van Kruithof Optiek in Barendrecht en Rotterdam maakt een mooie parallel op het gebied van vanzelfsprekendheid en broodjes kaas!
“Durf te onderscheiden als zelfstandig ondernemer, daar ligt onze kracht. Wees actief en wacht niet af totdat er wat gebeurt. Die tijd hebben we gehad. Sta stevig in de markt en benader je klanten actief. Via DM, maar ook in de winkel. Niet een houding van ‘we kunnen u heel veel adviseren’, maar ‘wat wilt u nou precies?’ Kortom, zelfstandig ondernemen pur sang. We hebben daar meer tijd voor sinds we ons aansloten bij het Centrop. Eerst dachten we het allemaal zelf wel even te doen – kortingsafspraken bedingen, contracten met zorgverzekeraars etc. – maar daar gaat veel tijd in zitten. Centrop was een vanzelfsprekende keuze. Eigenlijk net als een broodje kaas. Die is er altijd bij. De vraag is: eet je ‘m voor 1 euro in de voetbalkantine of serveer je ‘m op een prachtig bord in een lunchroom met sla, tomaat, komkommer, misschien wel geroosterde pijnboompitten en betaal je een paar euro meer? Onze missie is geslaagd als wij samen met de klant de beste kijkoplossing kunnen bepalen. De prijs is dan niet het belangrijkste. Natuurlijk, we hebben ook de goedkoopste glazen, dat broodje kaas van 1 euro. Vertel dat ook, maar wil je een betere kijkoplossing met kwalitatief betere glazen, dan zal daar ook meer voor betaald moeten worden. Een broodje gezond dus :)!”