Tien Centrop-leden werkten mee aan de campagne ‘Centrop net zo vanzelfsprekend als…’ Dat Centrop ook actief is buiten Nederland, bewijst wel dit interview met Els en Nick Madlener van Buena Vista Optics op Bonaire. Zelfs voor hen is het Centrop vanzelfsprekend, net zo vanzelfsprekend als het world wide web!
“Het klimaat op Bonaire is letterlijk en figuurlijk slopend voor brillen. Daarom is de kwaliteit van monturen en glazen echt heel belangrijk. Net zoals je klanten vertellen waarom je kiest voor een bepaalde oplossing. Het gaat uiteindelijk om ‘buena vista’, goed zicht dus. We hebben geen spijt van de keuze om zes jaar geleden naar Bonaire te verhuizen én de keuze om drie jaar later weer een optiekzaak te starten. We zagen voldoende mogelijkheden om onze kennis op het eiland te gebruiken. Na verkoop van Madlener Optiek in Nederland was het eigenlijk de bedoeling om op Bonaire met een zeilboot dagtrips voor toeristen te gaan verzorgen. Maar het liep anders, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Net zoals in Nederland staan bij Buena Vista Optics kwaliteit en service altijd voorop en daar hoort het Centrop vanzelfsprekend bij. Dit heeft alles te maken met de flexibiliteit van deze organisatie. Met de huidige technologische ontwikkelingen zijn er geen grenzen meer. De mogelijkheden van het world wide web zijn eindeloos. Eigenlijk is er weinig verschil in het runnen van een bedrijf hier of in Nederland. Een voordeel hier is dat er geen oerwouden van regels zijn, maar andere zaken zoals aanvragen van vergunningen, contact met de overheid en nutsbedrijven stellen je geduld aardig op de proef. Daar leer je mee omgaan, want Bonaire is bovenal een fantastisch eiland met een aangenaam klimaat. Ons thuis!”