Centrop net zo vanzelfsprekend als… runners-high!

Tien Centrop-leden werkten mee aan de campagne ‘Centrop net zo vanzelfsprekend als…’ Deze maand vertelt Sil Schippers (Schippers Optiek Beuningen) waarom het uitermate plezierige gevoel ‘runners-high’ synoniem staat aan de samenwerking met Centrop.

“Mijn vrouw Han en ik lopen hard, heerlijke sport om samen te doen. Het geeft door de stoot adrenaline heel veel energie. Hardlopen heeft een doel, een streven om een bepaalde tijd neer te zetten. Dat gaat niet zomaar, je moet een plan maken om dat doel te bereiken. En als je dan bijvoorbeeld de 10 kilometer in 1.02 loopt, wil je ‘m de volgende keer misschien wel in 0.58 halen. Hoe kun je dan je trainingsschema of je voeding aanpassen? Kortom, je stuurt continu bij, soms een tandje terug, soms met behulp van een hardloopmeter. Zo kijken we ook naar Schippers Optiek. Als we de omzet gehaald hebben, fijn, maar hoe kunnen we volgend jaar 5 procent plussen? We stellen elk jaar weer een nieuw doel en maken een plan. Centrop is voor ons de invulling van het plan. De waterpost langs de hardlooproute, het kraampje dat bananen aangeeft. Je hoeft er niets voor te doen, maar ze geven wel energie. Regelen de inkoop en zorgen voor voordeel. Je kunt zelf helemaal bezig zijn met de wedstrijd, je bedrijf dus. Maar dan moet je wel een doel hebben: laat het niet bij dromen blijven, voer het uit! Dan kom je in de magische flow, de kadanz van runners-high en ben je, samen met Centrop, helemaal in balans”.

https://www.facebook.com/hetcentrop