Als succesvol internationaal Eyewear producent, is Charmant Group zeer serieus in haar betrokkenheid om constant technisch zeer goed ontworpen monturen te leveren, gemaakt van de beste materialen die veilig en van de hoogste kwaliteit zijn.
Om te allen tijde deze topkwaliteit te kunnen waarborgen, volgen we een reeks strenge controles; sommige op basis van overheidsvoorschriften, andere op basis van Charmant-eigen extra bepalingen.
REACH regelgeving
REACH: Registration, Evaluation, Authorisation of Chemicals
REACH is een EU-wetgeving die erop gericht is om de gezondheid van mensen en het milieu te beschermen tegen chemische risico’s. Charmant voldoet volledig aan de REACH-regelgeving door het monitoren, identificeren en verwijderen van potentiële gevaren van chemicaliën die gebruikt zijn tijdens onze productieprocessen.
RoHS
RoHs: Restriction of Hazardous Substances Directive
RoHs is de wetgeving die ontwikkeld is om het gebruik van zes gevaarlijke chemische stoffen in consumentenproducten te verbieden. Deze chemicaliën zijn lood, kwik, cadmium, PBB’s (polybroombifenylen), PBDE’s (polybroomdifenylethers) en Chroom VI. De tests bij Charmant stellen vast dat geen van onze producten en onderdelen sporen van deze gevaarlijke stoffen bevatten.
PVC ban
Charmant Group vermijdt het gebruik van PVC in de productie van haar monturen. PVC is niet alleen gevaarlijk voor de mens, maar ook schadelijk voor het milieu.
Charmant extra producttests
Charmant streeft altijd naar het allerbeste en alleen het allerbeste is goed genoeg voor onze klanten. Daarom moeten onze producten eerst de extra ontwikkelde tests doorstaan, voordat ze worden opgenomen in de collectie.
Zorgvuldig materiaal onderzoek
Materialen en componenten voor monturen en zonnebrillen worden zorgvuldig onderzocht. Weerstand, stabiliteit, flexibiliteit en design opties worden gecheckt. Op deze manier wordt het juiste materiaal gebruikt voor elk montuur.
Uitgebreide scharnier test
Met behulp van een speciale machine, worden de veren van een montuur duizend keer geopend en gesloten om de duurzaamheid van het scharnier en de stabiliteit van de schroeven te testen (zie foto links).
Allergie preventie test
Met het welzijn van de klanten in gedachten, test Charmant Group uitvoerig alle nieuwe materialen voor de productie van de monturen om vast te stellen of er stoffen aanwezig zijn die een allergische reactie kunnen veroorzaken. Deze tests worden afgenomen in overeenstemming met de richtlijnen van de Japanese Dermatological Association.
Alcohol test
In het dagelijks leven worden monturen regelmatig blootgesteld aan substanties die alcohol bevatten, bijvoorbeeld haarspray of gezichtstonic. Om ervoor te zorgen dat de monturen niet beschadigen als het in contact komt met alcohol, voert Charmant Group enkele alcohol tests uit. De hechting van de kleur van het montuur wordt tegelijkertijd getest.
CE-markering
Het CE logo op een product samen met ondersteunende documentatie, is de verklaring van de fabrikant dat het product voldoet aan de geldende EU richtlijnen betreft veiligheid, gezondheid en de bescherming van het milieu. Elk product, geproduceerd door CHARMANT Group, draagt de CE-markering.