CooperVision kondigt nieuwe investeringen aan om zijn leiderschap in myopiemanagement verder te versterken. De investeringen richten zich op het uitbreiden van de commerciële infrastructuur, het bevorderen van productontwikkeling en het ondersteunen van klinische studies en belangenbehartiging.
Focus op innovatie en uitbreiding
“Al meer dan tien jaar loopt CooperVision voorop in myopiemanagement en werken we samen met oogzorgprofessionals, docenten en brancheverenigingen om barrières weg te nemen en klinische acceptatie te bevorderen”, zegt Debbie Olive, Chief Commercial Officer van CooperVision. “Onze innovatieve oplossingen helpen myopie bij kinderen te beheersen, maar er is nog veel te doen om deze zorg voor meer kinderen toegankelijk te maken”.
Om deze missie te ondersteunen, heeft CooperVision de interne structuur geoptimaliseerd en een nieuwe rol gecreëerd: Vice President, Myopie Management & Corneazorg. Jennifer Lambert, voorheen Senior Director, Global Myopia Management, is benoemd tot deze sleutelpositie. Daarnaast worden nieuwe managementfuncties opgezet om klantbetrokkenheid en marktontwikkeling te versterken.
Onderzoek en ontwikkeling
CooperVision investeert in meerdere onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten, waaronder nieuwe optische ontwerpen en behandelingen voor myopie. Een van de belangrijkste initiatieven is een klinische studie naar een nieuwe generatie zachte contactlenzen voor myopiecontrole. Dit onderzoek bouwt voort op de MiSight® 1 day contactlens, de eerste en enige door de FDA goedgekeurde zachte contactlens die bewezen effectief is in het vertragen van myopieprogressie bij kinderen van 8-12 jaar bij aanvang van de behandeling.*† [1]
Bovendien breidt CooperVision zijn inspanningen uit naar economische studies over myopie en de behandeling ervan. In samenwerking met de School of Optometry en het Centre for Health Economics van de Universiteit van Manchester is een PhD-positie gefinancierd voor onderzoek naar de economische impact van myopie. De eerste resultaten van dit project worden volgend jaar verwacht.
Wereldwijde belangenbehartiging voor myopiemanagement
CooperVision blijft zijn financiële steun uitbreiden voor wereldwijde initiatieven op het gebied van myopiemanagement, waaronder:
“Onze kennis, producten en klantrelaties geven ons de kracht om myopiemanagement verder te brengen. We zetten ons in om het leven van miljoenen kinderen positief te beïnvloeden, zowel nu als in de toekomst”, aldus Jennifer Lambert.
* Vergeleken met een enkelvoudige daglens over een periode van 3 jaar.
† Regelgevende indicaties en toegang tot interventies voor het vertragen van myopieprogressie verschillen per land. CooperVision ondersteunt geen off-label recepten.
BRONNEN: