CooperVision heeft haar nieuwe purpose en kernwaarden onthuld. Deze vernieuwing markeert een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van het merk, dat deel uitmaakt van CooperCompanies – een wereldwijd medisch technologiebedrijf met twee pijlers: CooperVision, bekend van haar innovatieve contactlenzen, en CooperSurgical, leverancier van producten voor de gezondheid van vrouwen, baby’s en gezinnen.
De nieuwe purpose en waarden weerspiegelen de brede reikwijdte en maatschappelijke betrokkenheid van CooperCompanies. Ze benadrukken bovendien de gedeelde missie en overtuigingen van alle medewerkers wereldwijd.
De nieuwe purpose van CooperVision luidt: “Mensen helpen om de mooie momenten van het leven te ervaren.” Een krachtige boodschap die de impact van hun werk onderstreept. Iedere medewerker draagt bij aan het verbeteren van levens, of dat nu direct gebeurt via contactlenzen of indirect via de relaties met klanten, gebruikers en families overal ter wereld. Deze purpose verbindt, motiveert en inspireert.
CooperVision heeft haar kernwaarden ontwikkeld op basis van input van medewerkers. Ze vormen het morele kompas van de organisatie en geven richting aan hoe er wordt gewerkt:
Een van de belangrijkste waarden – We doen het juiste – komt ook tot uiting in het duurzaamheidsbeleid. Op 20 mei 2025 verscheen het nieuwste ESG-rapport van CooperCompanies. Hierin staan onder meer de behaalde zero-waste certificeringen, investeringen in recyclinginitiatieven, verantwoorde inzet van AI en aandacht voor de ontwikkeling van medewerkers centraal.
Voor CooperVision is het ‘hoe’ minstens zo belangrijk als het ‘waarom’. De vernieuwde purpose en waarden zijn niet zomaar woorden, maar vormen het fundament van hun dagelijkse handelen – altijd gericht op het ondersteunen van die kostbare, mooie momenten in het leven.
Tags: CooperVision