Enige tijd geleden besloot CooperVision dat het tijd was om het merk een nieuwe, frissere uitstraling te geven. Bureau Siegel+Gale, gespecialiseerd in merkenstrategie en “positionering, werd ingezet om voor de internationale marktleider op het gebied van contactlenzen een nieuwe merkstrategie en een visuele identiteit te bedenken. En met resultaat, want CooperVision is door Rebrand 100 uitgeroepen tot beste herpositionering van een merk van 2012. De award is de enige prijs in zijn soort en staat wereldwijd hoog aangeschreven.
De nieuwe merkstrategie van CooperVision definieert wat het bedrijf uniek en waardevol maakt. Met het nieuwe logo neemt het bedrijf afscheid van een standaard bedrijfslogo en kiest voor een frisse visuele identiteit. Het nieuwe ontwerp doet denken aan een kleurig waterverf schilderij en is daarmee een originele kijk op water en kleur. Het geeft volgens de ontwerpers het frisse gevoel weer dat contactlensdragers ervaren bij het dragen van contactlenzen van CooperVision.
Nieuwe energie
Directeur van CooperVision John Weber is trots dat zijn merk de gerenommeerde prijs in de wacht sleepte. “Onze nieuwe merkpositionering reflecteert de band die CooperVision met klanten en dragers van contactlenzen heeft. En onze creatieve benadering van de behoeften die onze klanten hebben. Maar nog veel belangrijker is het effect van de herpositionering. Als bedrijf hebben we ontzettend veel energie gekregen van onze nieuwe uitstraling. Wereldwijd hebben onze medewerkers de nieuwe stijl met enthousiasme omarmd. Ook onze klanten zijn enthousiast over de frisse benadering van oogzorg.”
Lef
Volgens Howard Belk, adjunct directeur en creatief brein van Siegel + Gale, was het een genot om met het merk aan de slag te gaan. “CooperVision stond open voor onze suggesties. Ze waren niet bang om het eenvoudig te houden en durfden te breken met conventionele manieren van werken. We zijn blij dat de jury van Rebrand hun lef heeft opgemerkt.”