DaTE 2022 was een succes!

Met ca. 1.500 professionals en kopers uit de industrie die de Firenze-show bijwonen, 100 bedrijven en 170 Italiaanse en internationale merken heeft DaTE zich inderdaad bewezen als een essentieel evenement voor de hele brillenindustrie, die in Italië meer dan 4 miljard euro omzet genereert en 18.000 werknemers in dienst heeft.

“Voordat de show begon hadden we gehoopt de goede prestaties van vorig jaar te evenaren, en dat hebben we gedaan”, erkende DaTE-voorzitter Giovanni Vitaloni. We zijn blij met het resultaat en met de kwaliteit van de professionals – zowel exposanten als bezoekers – die hebben deelgenomen. Ook de opkomst van internationale kopers was goed, mede dankzij onze samenwerking met ITA (Italian Trade Agency). Ook dit jaar leverde DaTE het beste dat onze onafhankelijke brillenmarkt te bieden heeft.

De interesse in het evenement werd ook bevestigd via de sociale kanalen: in totaal meer dan 750.000 gebruikers die DaTE volgden, voor een totaal van 2 miljoen views en meer dan 60.000 interacties met posts die op Facebook en Instagram werden gepubliceerd.

Dit jaar gaat DaTE door op 17 oktober in Milaan, met een speciaal niet-commercieel evenement dat voor iedereen toegankelijk is. Bekend als MEDD door DaTE – Milano Eyewear Design Day, is het niet alleen geschikt voor professionals uit de industrie en de pers, maar ook voor liefhebbers, ontwerpers en studenten – een ruimte voor creatieve uitwisseling en reflectie over design, met de nadruk op brillen. Experts zijn uitgenodigd om de verschillende toepassingen van design met elkaar te vergelijken en te contrasteren, van mode tot architectuur en van accessoires tot technologie.

Niet toevallig is de gastheer van het evenement; het ADI Design Museum van Milaan, de historische opslagplaats van alle objecten die de Compasso D’Oro Award hebben ontvangen, die elk jaar wordt uitgereikt als erkenning voor uitmuntendheid in Italiaans design. “Interessant is dat brillen tot op heden nooit de Compasso D’Oro hebben gekregen. Misschien voorspelt MEDD by DaTE veel goeds dat ook brillen een onderdeel van de collectie van het museum kunnen worden,’ mijmerde Vitaloni.

De evenementenkalender van MEDD by DaTE is te vinden op www.dateyewear.com/medd. Het omvat een tentoonstelling ‒ die is opgezet in samenwerking met het Eyewear Museum van Pieve di Cadore – onderdeel van een collectie iconische brillen die de geschiedenis van de industrie hebben “ontworpen”. En twee prijzen: de MEDD by DaTE-prijs voor de meest innovatieve brillen, geselecteerd door een jury van design- en lifestyle-experts uit de stijlen die in Florence worden tentoongesteld; en een prijs voor de meest visionaire optiekwinkel, gekozen door de exposanten op DaTE.

Updates zijn beschikbaar op www.dateEyewear.com/en/ en op de officiële sociale kanalen van de show www.instagram.com/dateyewear/ en www.facebook.com/DateEyewearOfficial.

Tags: