DaTE 2025 in legendarische nachtclub Cocoricò in Riccione

Van 13 tot 15 september is de legendarische nachtclub Cocoricò de locatie van ‘een reis door innovatie en creativiteit in brillenontwerp’. Ook zal hier tijdens de DaTE beurs de nieuwe communicatiecampagne ‘Every Line Tells A Story’ worden gelanceerd.

Reizend evenement

Het concept Don’t underestimate the sound of silence werd in september gedeeld op sociale media. Gedurende deze maanden van schijnbare stilte heeft de organisatie een ander, onconventioneel soort DaTE ontworpen. Het belooft een spektakel te worden… Het veranderen van de locatie was de eerste stap in de volledig hernieuwde visie. Vervolgens kwam het nieuws dat DaTE een reizend evenement wordt, dat samen beleefd kan worden in verschillende (en niet alleen) Italiaanse steden zoals Napels, Rome, Milaan en Bologna.

Uniek podium

Nu is het dan officieel: de locatie van de volgende editie van DaTE is de legendarische Cocoricò in Riccione. Van 13 tot 15 september 2025 zullen exposanten en bezoekers samenkomen in een unieke setting, ideaal voor avant-garde en innovatie. Zoals eerder gecommuniceerd door DaTE, is het format van het evenement volledig opnieuw ontworpen. Hiermee wordt beter aangesloten bij de nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in een branche die continu verandert. “De keuze voor deze locatie leek bijna vanzelfsprekend: we delen het concept van artistieke avant-garde,” vertelde DaTE-president Davide Degl’Incerti Tocci, samen met oprichters Cristina Frasca en Dante Caretti. “Deze iconische disco was de geboorteplaats van het concept van een nachtclub/theater, waar de dansvloer transformeerde in een platform voor individuele, creatieve en provocerende vrijheid van expressie. Net zoals DaTE, dat klaar is om op datzelfde podium eyewear op unieke wijze te introduceren”, zo voegde hij eraan toe.

Herpositionering

De Cocoricò werd opgericht in 1989 en transformeerde direct in een tempel voor gepassioneerde techno-fans. De jaren ’90 werden gekenmerkt door legendarische nachten, zelfs beroemd in het buitenland, met bijzondere verhalen en duizenden feestgangers die hier elke zaterdag ‘thuis’ kwamen. Ondanks enkele donkere periodes is de Cocoricò piramide opnieuw verlicht en schittert ze weer in de nacht op de heuvels van Riccione.
Bijpassend bij het vernieuwde DaTE is de communicatiecampagne ‘Every Line Tells A Story’, verzorgd door Cristina Frasca. De lijnen, als een soort universele taal die vele gezichten kruist, roepen meerdere betekenissen op: emoties, levensverhalen en creatieve reizen. Elk ontwerpdetail en elke innovatie belichaamt een uniek verhaal, en de lijnen op de gezichten zijn niet alleen decoraties. Ze worden symbolen van connecties, ervaringen en zowel individuele als collectieve evoluties. Het krachtige ontwerp van de beelden van de campagne moeten de expressiviteit, creativiteit en innovatie van DaTE uitbeelden. Het laat een nieuw evenement zien als ontmoetingspunt voor kunst, mode en avant-garde in de optiek. De beelden nodigen het publiek uit om niet alleen de esthetiek van brillen te ontdekken, maar ook de diepere betekenis die elke creatie in zich draagt.

Nieuwe slogan

Alsof het niet genoeg is, is zelfs de slogan van het evenement vernieuwd. ‘Redefining boundaries’ positioneert DaTE als een continu laboratorium van innovatie, waarin de grenzen tussen kunst, mode en design voortdurend worden uitgedaagd om iets gedurfds en nieuws te creëren.

Maak je klaar voor een meeslepende reis door creativiteit, technologie en design, waar brillen de absolute hoofdrol spelen. Van 13 tot 15 september zal Riccione de perfecte hotspot zijn voor de fusie tussen traditie en experiment. Mis het niet: DaTE nodigt je graag  uit om samen het volgende hoofdstuk in moderne brilontwerpen te schrijven.

Toegang tot DaTE is gratis, maar uitsluitend bestemd voor professionals in de brillenindustrie, opticiens, inkopers en journalisten.

Voor meer informatie: www.dateyewear.com