Een oogscreening in 3 minuten? Het kan écht -met de EasyScan. Iedere zelfstandige opticien kan zich onderscheiden met het in Nederland ontwikkelde EasyScan-concept. Consumenten kunnen heel eenvoudig hun ooggezondheid laten screenen, door alle medewerkers in de optiekwinkel. Toegevoegde waarde voor de klant én voor de opticien. Eyeline sprak met Rob Dijkstra van Miedema Brilmode Oogzorg in Leeuwarden.
“Als ik moest kiezen tussen mijn OCT en de EasyScan, koos ik voor de EasyScan. Diagnostisch heeft deze een paar grote voordelen: hij brengt zowel de eerste als tweede laag perfect in beeld. Drusen en exsudaten, de papil, bloedvaatjes, macula; hij neemt alles mee. En dat in een heel hoge resolutie. Je kunt er zelfs heel goed mee door kleine pupillen kijken. Voor een fundusfoto hoef ik zelden te druppelen. Ik zet de EasyScan als sinds 2011 bij iedere oogmeting in, want op die manier kun je als zelfstandig kwaliteitsopticien en -optometrist iets extra’s bieden in het monitoren van de ooggezondheid. Wij promoten actief opvolging en daarvoor is de EasyScan een mooi middel. We kunnen alles terug laten zien: zo was het in 2012, zo in 2014, zo in 2016 en nu is het zó. De klant vindt dat fijn en wanneer alleen zijn sterkte is veranderd en de rest blijkt gezond, is hij daarna vaak in een goede stemming. En daar zit commerciële kracht. Wij houden alles bij in statistieken en daaruit blijkt dat door gebruik van de EasyScan mensen vaker een bril of nieuwe glazen aanschaffen én dat ze eerder kiezen voor premium. Dus zowel de aantallen als de kwaliteit van de producten nemen toe. Het apparaat heeft zichzelf daardoor al heel dik terugbetaald”.
Wanneer je als zelfstandig opticien je klant op ieder willekeurig moment een complete netvliescontrole volgens het EasyScan-concept kunt aanbieden, neemt de klantenloyaliteit beslist toe. Bovendien beschikt EasyScan over uitgekiende marketinguitingen om nieuwe traffic naar de winkel te genereren. De EasyScan-software bevat materiaal waarmee je klanten het belang van het beschermen van het netvlies en van glazen met de juiste coatings kunt uitleggen.
Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s naar de smartphone van de klant gestuurd. Hij of zij kan deze ervaring dus eenvoudig delen met familie en vrienden. En dit kan dan weer leiden tot mond-op-mond reclame. Dankzij de EasyScan Academy blijft medische en commerciële kennis up-to-date.
Tags: Mijn Easyscan en ik