De Luxottica Press Day groot succes

Dinsdag 5 november jl. zijn de nieuwste eyewear collecties gelanceerd bij de pers. Hoofdredactrices, fashion directors en stylistes van dé modetijdschriften van Nederland waren aanwezig om de laatste collecties en trends te bekijken.

Beau Monde, Cosmopolitan, ELLE, JAN, Jackie, JFK, Grazia en vele anderen zijn naar Zuidpool Amsterdam gekomen, beter bekend als het hippe StrandZuid in de zomermaanden. Ook de fashion bloggers, online editors en de Nederlandse dagbladen waren aanwezig om de nieuwste collecties en trends te bekijken.

Doelstelling van deze dag is het enthousiasmeren van de pers over de nieuwe collecties en het bieden van inspiratie voor mooie redactionele stukken in de lente- en zomermodenummers. Grote focus ging uit naar de correctiemonturen; brillen op sterkte zijn fashion accessoires waarmee je simpel en snel een geheel andere look kan neerzetten. Met een bril kan je elke gewenste look creëren, van een echte business look tot aan een hippe fashion look. Belangrijk is om deze boodschap aan de pers te communiceren zodat deze het op haar beurt kan overbrengen naar de eindconsument.

De reacties waren buitengewoon positief en met name de trend van het bijzondere materiaalgebruik zoals roggeleer, vulkanisch gesteente en fluweel werd goed ontvangen. Tevens werd er enthousiast geregeerd op de camouflageprints en de matte transparante afwerking van de brillen.

Iedereen kon op de dag zelf brillen reserveren voor aankomende fashion shoots en modespecials en dit heeft men dan ook ruimschoots gedaan. Aangezien de tijdschriften altijd enkele maanden vooruit werken wordt de exposure verwacht in de lente- en zomernummers, qua timing perfect voor een grootse kick-off van het zonnebrillenseizoen.