Design Eyewear Group breidt uit met MENRAD en licenties voor Jaguar, JOOP! en Morgan

Design Eyewear Group kondigt een flinke uitbreiding van haar merkenportfolio aan. Het Deense brillenbedrijf heeft de licenties verworven voor Jaguar, JOOP! en Morgan, én neemt het merk MENRAD over, inclusief de ontwerprechten en technische knowhow. Wat dit betekent voor de Nederlandse Menrad-vestiging is op het moment van publicatie nog niet bekend.

De merken maakten eerder deel uit van het 125 jaar oude Duitse familiebedrijf MENRAD. Elk van deze namen heeft een sterke eigen identiteit, een loyaal klantenbestand en wereldwijde bekendheid. Allemaal passen ze perfect bij de visie en expertise van Design Eyewear Group: hoogwaardige brillen met een uitgesproken karakter.

Sterkere positie in Duitsland en daarbuiten

Met deze overname verstevigt Design Eyewear Group vooral haar positie op de Duitse markt, maar ziet het bedrijf ook volop kansen in Noord-Amerika en andere internationale brillenmarkten.

CEO Lars Flyvholm legt uit: “De overname past in onze langetermijnstrategie: een gevarieerd aanbod van sterke merken bieden die wereldwijd aanspreken en ruimte geven aan individuele expressie. De licentiehouders zijn enthousiast om met ons samen te werken vanwege ons designprofiel, onze ervaring in merkvertaling naar montuurcollecties, en ons robuuste verkoop- en distributienetwerk in Europa en Noord-Amerika”.

MENRAD krijgt een nieuw hoofdstuk

Met de volledige overname van het merk MENRAD begint een nieuw tijdperk. Niet alleen is de volledige voorraad overgenomen, ook de creatieve en commerciële regie ligt voortaan bij Design Eyewear Group. “MENRAD staat bekend om vakmanschap en technische innovatie,”, zegt Flyvholm. “Wij kijken ernaar uit om dit erfgoed voort te zetten en nieuw leven in te blazen”.

Eerste stappen in licenties

Voor Design Eyewear Group is dit de eerste stap in de wereld van merklicenties – een logische volgende fase in het versterken van haar internationale positie. “We gaan nauw samenwerken met de licentiehouders om brillencollecties te ontwikkelen die helemaal passen bij de identiteit van elk merk. Zo zorgen we ervoor dat elke bril herkenbaar en vertrouwd aanvoelt voor de consument”, aldus Flyvholm.

De officiële overdracht van de merken vond plaats op 10 juni 2025.