Op 18 april 2022 gaat de SUN-campagne DOOR ZON van start. Dit is het moment waarop Optitrade de consument extra bewust maakt van het geluksgevoel dat bij de eerste zonnestraal hoort. In het voorjaar, zodra de zon gaat schijnen, krijgen mensen zin om te shoppen, en Optitrade gaat ervoor zorgen dat ze dit doen bij de zelfstandige opticien!
DOOR ZON
Het gelukzalige gevoel dat u overvalt, precies op het moment dat de zon doorbreekt. We kennen dat allemaal. Ineens ziet het leven er rooskleurig uit. Geuren lijken tastbaar. Mensen doen liever. Het gonst verleiding of is het verliefdheid? Geen wonder dat jong-en-oud er alles voor overheeft om elke beetje buiten mee te pakken. Al is het maar 1 straaltje.
De Oogmeetweken hebben bewezen dat een nieuwe groep klanten via een nationale campagne de weg naar de zelfstandige opticien vond. Optitrade verwacht dat ook de SUN-campagne –exclusief voor zelfstandige opticiens in Nederland – dit effect heeft; zeker gezien de unieke incentive die hieraan gekoppeld is.
Zon en optiek vormen een prachtige combinatie: mensen worden vrolijk van de zon en kopen graag een nieuwe mooie zonnebril, al dan niet op sterkte. Uiteraard om hun ogen te beschermen, maar ook om een mode-statement mee te maken. Met een zonnebril geef je een nieuw seizoen direct een nieuwe look. Zon is een belangrijk thema voor zelfstandige opticiens; een thema waarmee ze de aandacht kunnen trekken en daadwerkelijk traffic genereren. Vandaar dat Optitrade het initiatief heeft genomen voor een complete, nationale on- en offline campagne.
Optitrade heeft diverse doelgerichte communicatiemiddelen ontwikkeld waarmee u klanten in uw omgeving bereikt. Deze bieden ze aan in drie overzichtelijke pakketten, die onderling verschillend zijn in aantallen, online en offline communicatie en de prijs.
De campagnemiddelen zijn:
En: een mooi magazine dat huis-aan-huis wordt verspreid.
Last but not least is er een bijzondere incentive aan deze campagne gekoppeld.
De SUN-campagne wordt in samenwerking met de volgende leveranciers gerealiseerd: Essilor, Hoya, HOC, Shamir, Optiswiss, Alcon, CooperVision Specialty Eyecare, Cooper Vision, Bausch & Lomb, Design Eyewear Group, Marcolin, Marchon, Bobo’s, Eschenbach, Kering Eyewear, Charmant, Silhouette en Maui Jim. Zij stellen merkgerelateerde content beschikbaar voor deze campagne.
Een cadeau voor uw klanten is altijd goed voor extra traffic en omzet. Tijdens de campagneperiode krijgen uw klanten bij een aankoop een Bucketlist-boek van schrijfster Marleen Brekelmans. De boeken zijn erg populair en dus een ideale incentive, waarmee u wellicht ook een nieuwe doelgroep aanspreekt.
Tags: Optitrade