Ervaringen met MiYOSMART Renier Ferron, Ferron Optiek, Amersfoort

“MiYOSMART glazen zijn een goede en makkelijke oplossing voor het toepassen van myopie beleid. Ook in de ziekenhuizen is dit glas erg goed ontvangen. Kinderen ervaren het als een niet-hinderlijke oplossing. De gewenning is vaak nog veel sneller dan HOYA aangeeft op basis van de onderzoeken. Ik hoor vaak dat het twee tot vier dagen ‘raar’ kijkt.

Ga verbindingen aan met oogziekenhuizen om samen te kijken hoe we kinderen het beste kunnen helpen. We moeten het samen doen en op deze manier kun je alle mogelijkheden bieden in maatwerk. Ik schrijf deze glazen voor in goede samenspraak met het kind, de ouders en de orthoptist uit het ziekenhuis. Ik vertel over alle mogelijke opties en dan beslissen de ouders samen met de behandelende orthoptist welk beleid we gaan inzetten. Vaak komt MiYOSMART eruit als beste behandeling, al dan niet in combinatie met atropine druppels.

Het is heel belangrijk om duidelijk te zijn naar het kind en de ouders over wat het glas doet met het zicht. En je kunt het beste de eventuele gewenningsaspecten iets overdrijven, dan valt het altijd mee.

Het werken met deze glazen is erg makkelijk, ook omdat je ze al voorgeslepen kunt bestellen en je niet zelf het polycarbonaat glas hoeft te slijpen. Ik doe veel met kinderbrillen, dus dit glas is een lang gehoopte toevoeging om mijn klantjes nog beter te helpen met het behandelen van myopie. Ik werk al heel lang en graag met HOYA en het is een wereldprimeur om myopie op deze manier te remmen.”

Tags: