Essilor introduceert oplossingen voor de bestrijding van myopie in Nederland

Essilor lanceert dit jaar in Nederland diverse producten om de progressie van myopie bij kinderen tegen te gaan en hun zicht voor de toekomst te helpen beschermen.

In de afgelopen decennia is het aantal kinderen met bijziendheid aanzienlijk toegenomen. Momenteel is in Nederland al een kwart van de 13-jarigen bijziend¹ en in Europa is ongeveer 40% van de jongeren (10-19 jaar) bijziend². Wereldwijd zullen naar verwachting vijf miljard mensen, ofwel de helft van de wereldbevolking aan bijziendheid lijden en één miljard daarvan zal tegen 2050 aan hoge bijziendheid lijden³. Bijziendheid kan bij kinderen snel toenemen en kan op latere leeftijd zelfs leiden tot oogaandoeningen die het zicht bedreigen, zoals glaucoom, staar, netvliesloslating en maculadegeneratie, wat onderstreept dat het dringend noodzakelijk is om de toename van bijziendheid bij kinderen te vertragen. Essilor neemt het voortouw om dit probleem aan te pakken, wat zal bijdragen tot een beter zicht en een betere ooggezondheid voor kinderen later in hun leven.

In het kader van haar inspanningen om het aanbod voor oogzorgspecialisten te vergroten en myopie management te stimuleren, heeft Essilor dit jaar twee verschillende oplossingen in Nederland geïntroduceerd. Deze oplossingen corrigeren niet alleen het zicht van kinderen, maar helpen ook de progressie van bijziendheid te vertragen.

  • SightGlass VisionTM brillenglas: Het SightGlass VisionTM brillenglas is ontworpen met de exclusieve Diffusion Optics TechnologyTM. Eerder dit jaar hebben CooperCompanies en EssilorLuxottica aangekondigd een joint venture te willen vormen om de commercialisering van technologieën van SightGlass VisionTM te versnellen.
  • Essilor® StellestTM brillenglas: Het Essilor® StellestTM brillenglas is ontworpen met de H.A.L.T. (Highly Aspherical Lenslet Target) technologie.

“Met de introductie van dit assortiment willen we de strijd tegen bijziendheid aangaan om zoveel mogelijk patiënten een oplossing te bieden om de progressie van bijziendheid te vertragen. Naast innovatieve oplossingen zullen we doorgaan met het vergroten van het bewustzijn, het opleiden van professionals in de gezondheidszorg en het publiek, om myopie in ons land te helpen manager”, zegt Gijs Maat, General Manager Essilor Nederland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw accountmanager of onze klantenservice, of kijken op www.essilorpro.nl

1 Research by Erasmus Medical Centre in The Netherlands based on their Generation R research study: https://generationr.nl/
2 Matamoros E, Ingrand P, Pelen F, et al. Prevalence of myopia in France: a cross-sectional analysis. Medicine. 2015;94:e1976
3 Holden BA, Fricke TR, Wilson DA, et al. Global Prevalence of Myopia and High Myopia and Temporal Trends from 2000 through 2050. Ophthalmology. 2016;123(5):1036-1042. doi:10.1016/j.ophtha.2016.01.006

Tags: