Essilor start online campagne oogbescherming

Essilor start een campagne om brildragers bewust te maken van de bescherming die hun ogen nodig hebben tegen UV-straling.

De meeste consumenten realiseren zich niet dat veel zonnebrillen niet voldoende tegen UV-straling beschermen en dat de straling ook op minder zonnige dagen schadelijk is. Ook is nauwelijks bekend dat maar liefst 40% van de UV-straling de ogen via reflectie aan de achterkant van de brillenglazen bereikt. Essilor organiseert de campagne samen met opticiens die aangesloten zijn bij het Uneyeted-programma van Essilor. Een online quiz met winactie maakt onderdeel uit van de campagne.

Door deel te nemen aan deze campagne genereren de opticiens extra winkelbezoeken. Dit biedt hun de kans brildragers te adviseren op het gebied van oogbescherming en de Crizal UV coating. Brillenglazen met Crizal UV coating filteren UV-straling en gaan reflectie tegen. De coating is beschikbaar voor blanke en getinte brillenglazen.

De mate van bescherming wordt aangeduid met de Eye-Sun Protection Factor (E-SPF): E-SPF 25+ voor blanke en E-SPF 50+ voor getinte brillenglazen met Crizal UV coating. Deze factor is vergelijkbaar met het beoordelingssysteem voor zonnebrandcr??me en maakt brildragers in “?n oogopslag de mate van bescherming duidelijk. Brillenglazen zonder coating beschermen slechts met factor 2.

Online quiz

De campagne bestaat uit diverse communicatiemiddelen en een online campagne. Deelnemende opticiens kunnen diverse promotiematerialen inzetten en participeren in lokale mailings en advertenties. Bij de nationale online campagne maken consumenten kans op een reis naar de zon t.w.v. “1000,- voor twee personen.

Deelnemers doen een online quiz over oogbescherming en ontvangen vervolgens een voucher die ze kunnen inleveren bij hun lokale opticien. Onder de deelnemers worden vijf reizen verloot. De online campagne start in mei en duurt 12 weken.

Meer informatie: www.essilor.nl