Vraag naar oogzorgproducten neemt sterk toe in de eerste maanden van het jaar. In de eerste maanden van dit jaar is de vraag naar oogzorgproducten sterk toegenomen.
Friederichs zag de afzet met maar liefst 48% stijgen. Het is al langer bekend dat oogzorgproducten steeds belangrijker worden in de optiekbranche. Hieronder vallen onder andere oogdruppels, oogmaskers en voedingssupplementen.
Rutger Friederichs licht toe: “Friederichs is dankzij het complete assortiment de enige partij die de markt in de breedte kan volgen. Wij constateren dat de vraag naar oogzorg in de afgelopen maanden explosief is gestegen als je dit vergelijkt met vorig jaar. Uit onze cijfers blijkt dat oogdruppels en – gels het meest worden ingekocht. De verwachting is dat het aandeel van andere oogzorgproducten zoals oogmaskers en voedingssupplementen op termijn mee zal groeien.”
Steeds meer consumenten hebben last van droge ogen en zijn actief op zoek naar een oplossing. In totaal treft dit zo’n 15% van de Nederlandse bevolking. Dit komt onder andere door leeftijd en de toegenomen interactie met schermen. Ook seizoensinvloeden, zoals hooikoorts, spelen een rol. Zo zijn er voor allergische klachten speciale producten ontwikkeld.
Opticiens hebben in de praktijk vaak een signaleringsfunctie en kunnen met behulp van een anamnese de juiste oogzorgproducten adviseren. Het belang hiervan moet niet worden onderschat. Immers een groot deel van blindheid en slechtziendheid is vermijdbaar, maar wordt te laat onderkend.
Meer informatie: www.friederichs.nl