Hoe vormt een kandidaat zich een beeld van uw bedrijf?

Laten we beginnen met de open deur. Alles begint bij een authentieke bedrijfsuitstraling. Hoe authentieker en eerlijker je verhaal naar de buitenwereld, hoe beter solliciterende kandidaten zich een (positief) beeld kunnen vormen van jouw bedrijf.

Veel bedrijven blijven daarbij hangen in wat ze doen. Maar het is veel belangrijker dat je vertelt waarom je doet wat je doet. Laat jezelf zien! In het storytelling-tijdperk waarin we leven, gecombineerd met de krappe arbeidsmarkt van nu, is het vertellen van een sterk, onderscheidend verhaal essentieel. Dit helpt niet alleen het aantal sollicitanten te verhogen, maar zorgt ook voor hogere kwaliteit. Hoe hoger opgeleid de kandidaten, hoe meer waarde ze hechten aan bijvoorbeeld de bedrijfscultuur. Daarnaast heb je met meer sollicitanten een grotere groep om de beste kandidaat uit te kiezen. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je met jouw verhaal je sollicitatieratio door het dak laat gaan?

En vergeet nooit:

Wees jezelf. Onthoud: authenticiteit is alles. Dus niet: ‘wie willen wij zijn?’, maar ‘wie zijn wij?’. Stikt jouw bedrijf van de geeky nerds met grote brillen en happy socks? Laat het zien!

Met dank aan:

www.frankwatching.com