Johnson & Johnson Vision lanceert de nieuwe ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL lens

Johnson & Johnson Vision lanceert de nieuwe ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL lens met PUPIL OPTIMISED DESIGN in Nederland, waarmee het het ACUVUE® OASYS 2-weekse Portfolio uitbreidt voor klanten met presbyopie.

  • Het nieuwste product van de ACUVUE® OASYS familie levert scherp, helder en betrouwbaar zicht op alle afstanden.1
  • De 2-weekse herbruikbare multifocale contactlens is ontworpen voor uitzonderlijk zicht en heeft een nauwkeurigere pasvorm∞,2

Johnson & Johnson Vision kondigdt zijn nieuwste ontwerp aan voor klanten met presbyopie. ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL contactlenzen met PUPIL OPTIMISED DESIGN zullen in Nederland verkrijgbaar zijn vanaf maandag 6 september 2021.

ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL met PUPIL OPTIMISED DESIGN is ontworpen op het 2-weekse ACUVUE® OASYS-platform, dat nog nooit is verslagen op het gebied van comfort in 25 klinische studies.§ Daarnaast is bij ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL met PUPIL OPTIMISED DESIGN 100% van de parameters afgestemd op een variërende pupilgrootte als gevolg van zowel leeftijd als refractieafwijking.×,1 

Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde PUPIL OPTIMISED DESIGN technologie als bij 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL, ontworpen voor scherp, helder en betrouwbaar zicht op alle afstanden, waardoor klanten met presbyopie objecten van veraf, dichtbij en op tussenliggende afstanden kunnen zien.3

ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL brengt drie technologieën samen: PUPIL OPTIMISED DESIGN, HYBRID BACK-CURVE TECHNOLOGY en HYDRACLEAR® PLUS TECHNOLOGY voor optimale prestaties en comfort.1

“Onze ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL contactlens levert een lang verwachte formule voor klanten met presbyopie die herbruikbare contactlenzen gebruiken en zoeken naar continu helder en comfortabel zicht op alle afstanden,” zegt Greg Dingeldein, Professional Education & Development Manager van Johnson & Johnson Vision. “Met heel veel plezier lanceren wij de lens voor oogzorgspecialisten en hun klanten in Nederland.”

Wereldwijd hebben 1,9 miljard mensen presbyopie4, wat betekent dat het geleidelijk aan moeilijker wordt om op objecten van dichtbij te focussen. Presbyopie wordt meestal kenbaar als de klant eind 30 is en wordt erger tot een jaar of 65.5

“Aangezien een groot aantal klanten te maken heeft met presbyopie willen wij diverse oplossingen kunnen aanbieden, en het Pupil Optimised Design biedt een gepersonaliseerde oplossing voor mijn klant. Het aanpasproces is heel gemakkelijk, wat heel fijn is als men snel de beste oplossing voor een klant wil vinden,” zegt Wouter van Gastel van Optiek van Wely. “In eerste instantie zag ik de ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL contactlens als een mooie aanvulling maar na een tiental aanpassingen zag ik de verrassende resultaten. Het uitzonderlijke comfort, een oase voor je ogen en kraakheldere scherpte maakt dat ik deze lens als eerste kies. Hij is ook nog eens super makkelijk aan te meten. Ik zie mogelijkheden om hiermee te groeien en nog meer blije klanten te genereren,” zegt Anthoinette Jothmann van Sandmann Optiek.

Het ACUVUE® MULTIFOCAL portfolio – bestaande uit 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL en de nieuwe ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL lens, heeft dezelfde sterktes en hetzelfde aanpasproces in beide modaliteiten, waardoor oogzorgspecialisten hun klanten een meer gepersonaliseerde oplossing aan kunnen bieden.∞,1 Oogzorgspecialisten die ACUVUE® OASYS MULTIFOCAL aanpassen, kunnen ook gebruikmaken van de ACUVUE® Multifocal Calculator om snel en gemakkelijk de optimale paslenzen voor hun klant te vinden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Customer Service Johnson & Johnson Vision
Telefoon: 020 346 95 38
E-mail: nlcs@its.jnj.com