“Kennisdeling is voor ons belangrijk. Niet alleen voor de eigen opticiens, maar voor iedereen in de branche”, vertelt Jeroen Hoeben, Recruitment Manager bij Specsavers. In samenwerking met CooperVision organiseerde Specsavers recent drie online evenementen voor alle opticiens, contactlensspecialisten en optometristen in Nederland met als overkoepelend thema ‘contactlenzen’.
“We werkten natuurlijk al op andere gebieden samen met CooperVision, en ook hiervoor bleek zij een geschikte partner. Samen bedachten we drie interessante onderwerpen: Contactlenzen in tijden van COVID-19 en hoe de markt daarop heeft gereageerd, Optimalisering van de klantenreis en zorg op afstand voor contactlensdragers en De sleutel tot omzetgroei van contactlenzen”. Vóór de COVID-19 pandemie organiseerde het recruitmentteam van Specsavers soortgelijke face2face events om kennis te delen en in contact te zijn met de professionals in de markt. Deze kleinere, vaak ook regionale, events sluiten aan op de visie van Specsavers: oogzorg nog toegankelijker maken voor iedereen. Kennisdeling en daarvoor het platform bieden wordt door Specsavers als essentieel gezien om de gehele markt vooruit te brengen. “De online seminars zijn voortgekomen uit de Clinical Conference die Specsavers jaarlijks organiseert. Dat is altijd een kans voor professionals om hun kennis te delen en uit te breiden. Dat was voor de seminars ook ons doel: een platform creëren om kennis uit te wisselen en informatie te delen. Zo creëren we betaalbare en professionele oogzorg voor iedereen. Dat is onze missie”.
Specsavers kreeg tijdens de online seminars de vraag wanneer er specifiek iets voor optometristen georganiseerd wordt. Jeroen: “Daarom organiseren we op 9 en 10 juni en op 6 en 7 juli trainingen voor optometristen. Deze zitten helaas al vol. Houd de website in de gaten voor nieuwe data. De training is open voor optometristen die niet voor Specsavers werken en er zijn 11 KP punten te verdienen. Op 2 juni staat er overigens ook een sessie voor audiciens op de planning. Zo stimuleren we kennisdeling in de hele branche”, besluit Jeroen.
www.join.specsavers.com/nl/news/
Tags: Specsavers