Monoqool Deens design met high-tech 3D-printinnovatie

Sinds oktober 2024 verzorgt Bobo’s de distributie van het innovatieve Deense brillenmerk Monoqool. Het merk onderscheidt zich door stijlvol Scandinavisch design en vernieuwende productietechnieken. Dit najaar zet Bobo’s extra in op Monoqool, met een uitbreiding van het verkoopteam en een focus op verdere groei binnen de Nederlandse optiekmarkt.

High-tech productie: 3D-printen zonder schroeven

Wat Monoqool uniek maakt, is het gebruik van geavanceerde 3D-printtechnologie. De monturen zijn ultralicht en worden volledig zonder schroeven gemaakt. Hierdoor zijn ze comfortabel, duurzaam én praktisch onderhoudsvrij.

Agnes de Zwart heeft zich als agent de afgelopen jaren gericht op de succesvolle introductie van Monoqool op de Nederlandse markt. Opticiens merken direct dat de onderhoudsvrije monturen een groot voordeel zijn. Geen gedoe met schroeven die losraken of bijgesteld moeten worden. Dat maakt Monoqool ideaal voor klanten die zorgeloos comfort willen.

Daarnaast is 3D-printing ook een duurzamere manier van produceren. Het proces genereert nauwelijks restmateriaal en maakt flexibele productieruns mogelijk. Agnes: “Steeds meer consumenten vragen om verantwoorde producten. Met Monoqool kunnen opticiens die vraag perfect beantwoorden, zonder concessies te doen aan design of draagcomfort’’.


 

Kleurrijk en typisch Deens design

Naast de technische innovatie staat Monoqool bekend om zijn Scandinavische design: strak, elegant en toch speels door het brede kleurenpalet.
Erik Jonkeren is sinds de zomer van 2025 toegevoegd aan het verkoopteam van Monoqool bij Bobo’s. “Wat mij enorm aanspreekt is dat de collectie minimalistisch oogt, maar toch een vrolijke uitstraling heeft. Voor iedere klant is er wel een passend model, of ze nu vallen voor stijlvol zwart of voor een opvallende kleur”.

Sterke basis en nieuwe energie

Agnes heeft als agent intensief gewerkt aan een zorgvuldige opbouw van het merk. “Het geeft veel voldoening om te zien dat steeds meer opticiens Monoqool omarmen. Het merk onderscheidt zich echt in het hogere segment’’.

Met de komst van Erik krijgt het merk nu een extra impuls in Noord-Nederland. Erik: “Ik zie enorm veel potentie. Door de combinatie van innovatie, design en duurzaamheid kunnen opticiens iets unieks bieden. Mijn doel is om Monoqool nog zichtbaarder te maken en samen met onze partners verder te groeien’’.

Een merk met toekomst

Met Monoqool biedt Bobo’s de optiekmarkt een merk dat technische innovatie, duurzaamheid en design op unieke wijze samenbrengt. Dankzij de lichte, onderhoudsvrije monturen en het Deense karakter vormt Monoqool een waardevolle toevoeging voor iedere optiekzaak. Met de ervaring van Agnes en de energie van Erik staat het merk klaar voor een volgende groeifase in Nederland.

[email protected]
+31(0)6 2824 12 48

[email protected]
+31(0)6 4304 01 31

Tags: ,