Etnia Barcelona presenteert Pellicer, een nieuwe premiumcollectie die uitnodigt om het familie-erfgoed van drie generaties te verkennen en CHROMA, een nieuwe premium collectie waarin kleur en volume de hoofdrol spelen.
.
.
De nieuwe premiumcollectie Pellicer is een van de meest bijzondere lanceringen van Etnia Barcelona in 20 jaar. Deze collectie weerspiegelt drie generaties brillenmakers, gevormd door vakmanschap, doorzettingsvermogen en innovatie. Fulgencio Ram begon in de jaren ’50 met de eerste brillenfabriek, gevolgd door Josep Pellicer die het merk door heel Spanje verspreidde. In de jaren ’90 creëerde David Pellicer Etnia Barcelona. De herfst/winter 2024-collectie is geïnspireerd door Catalaans modernisme en smeedijzer, met monturen vernoemd naar iconische figuren uit Barcelona. Elk montuur straalt erfgoed en perfectie uit. De materialen uit deze collectie bestaan uit duurzaam en comfortabel Mazzucchelli-acetaat, minerale Barberini lenzen voor ongeëvenaarde helderheid enlicht, sterk en duurzaam titanium. De collectie bevat 12 nieuwe modellen in aardetinten, geïnspireerd door Barcelona’s hydraulische tegels en een combinatie van traditie en innovatie.
.
De premiumcollectie CHROMA definieert een verfijnde en weelderige explosie van kleuren en contrasten. Elk montuur, met een scherp oog voor detail en een passie voor innovatie en design, valt op door zijn gedurfde geometrische vormen en intense kleuren. De FW24-collectie omvat 14 modellen voor dames en heren, met een focus op vrouwelijke cat-eye vormen en een mix van melkwitte, transparante en massieve acetaten die zorgen voor een elegant contrast. Een van de meest opvallende innovaties van de Chroma-modellen is de ruwe afwerking, die unieke sporen op elk paar monturen achterlaat. Bovendien is de binnenkant van de brillenpootjes verfijnd gegraveerd met het logo. Etnia Barcelona heeft samengewerkt met de gerenommeerde fotograaf Zhong Lin voor de FW24-campagne van Chroma.
.
VOOR MEER INFO: www.etniabarcelona.com
Tags: Etnia Barcelona