Elegantie, erfgoed en vakmanschap komen samen in de nieuwe Ferragamo-eyewearcollectie voor herfst/winter 2024. Florence, de stad waar het allemaal begon, is de setting van de door Jurgen Teller gefotografeerde campagne. In deze campagne worden correctiemonturen gedragen door Peter Saville, Tim Schuhmacher, Maia Tellit Hawad, Lina Zhang en Raquel Zimmerman. De Ferragamo-community wordt getoond in het echte leven van een stad die het heden blijft inspireren met haar kunst, geschiedenis en complexe, toch nonchalante charme.
Met opvallende ontwerpen, geometrische profielen en omhullende silhouetten krijgt traditie een frisse, moderne twist. De collectie richt zich op stijl, functionaliteit en de meest verfijnde expressie van de symbolen van het Florentijnse modehuis. Onderzoek, innovatie en ingenieuze technische details komen samen in een opvallende balans tussen comfort en draagbaarheid, met unieke details die zowel decoratief als functioneel zijn.
In de gebeeldhouwde en royale vormen, met gebogen hoeken gerealiseerd door handmatige freesprocessen, is het vakmanschap duidelijk zichtbaar. Het modehuis omarmt hedendaagse esthetiek en blijft tegelijkertijd trouw aan zijn rijke geschiedenis en die van de stad Florence.
SF2031S
Deze zonnebril van acetaat combineert klassieke inspiratie met een eigentijds ontwerp en onderscheidt zich door zijn rechthoekige vorm met een dik en stoer profiel. Het vrouwelijke montuur onthult een uniek gebeeldhouwd effect, gerealiseerd door middel van een handmatig freesproces dat getuigt van het vakmanschap dat het hart vormt van elke Ferragamo-creatie.
Het metalen prismatische inzetstuk, geïnspireerd op de tassluitingen van Ferragamo, volgt de rondingen van de voorzijden en dient zowel als verbindingstuk en decoratief detail. Het inzetstuk is versierd met een gegraveerd Ferragamo-logo. De SF2031S is verkrijgbaar in vier kleuropties, waaronder Deep Blue en Dark Red met kleureffecten.
SF318SP
Deze zonnebril voor heren is volledig gemaakt van titanium en heeft een gestroomlijnde navigator-vorm met een strak, lineair ontwerp. Het model bevat een dubbele neusbrug, gepolariseerde glazen, verstelbare neuskussens en acetaat-uiteinden voor ultiem comfort. De geavanceerde innovatie van dit lichtgewicht en duurzame materiaal past perfect bij de verfijnde elegantie van de gecompliceerde gegroefde patronen die door zeer nauwkeurig frezen gecreëerd zijn.
Dit model is praktisch en veelzijdig, en versierd met het Gracini-embleem dat zichtbaar is op het bovenste deel van het geïntegreerde scharnierplaatje in de brilveren. Dit detail dient zowel een esthetisch als functioneel doel. Het Ferragamo-logo is lasergegraveerd op de bovenste neusbrug en op het iconische designdetail.
Voor meer info: www.marchon.com
Tags: Ferragamo, Marchon Eyewear