Bijziendheid of myopie is deze eeuw de belangrijkste bedreiging voor de gezondheid van de ogen. Momenteel is reeds 30% van de wereldbevolking bijziend en naar verwachting zal bijziendheid rond het jaar 2050 ongeveer de helft van de wereldbevolking treffen. Zo’n 5 miljard mensen! Brillenglazenfabrikant HOYA Vision Care gelooft dat het een morele plicht is om dit groeiende probleem aan te pakken.
Myopie treedt op steeds jongeren leeftijd op. Uit internationale rapporten blijkt dat bij kinderen van 12 jaar al bijna de helft last krijgt van bijziendheid. Bij 4 tot 8% betreft het zelfs al ernstige klachten. Hoe eerder we proberen deze trend tegen te gaan, des meer resultaten er geboekt kunnen worden. Daarom vraagt HOYA Vision Care overheden en volksgezondheidsorganisaties op om bijziendheid als prioriteit te stellen, een vroegtijdige opsporing te garanderen en de voorlichting en bewustwording te vergroten.
Er is namelijk ook nog veel onwetendheid. Zo zijn er misvattingen bij ouders (‘het dragen van een bril, maakt de ogen zwakker’), maar ook bij medici (lang niet iedereen is op de hoogte dat je er wel degelijk iets aan kunt doen en dat je myopie-klachten zelfs kunt uitstellen).
Samenwerkingen met oogzorgspecialisten zijn zeer gewenst. Zo werkt HOYA Vision Care al een aantal jaren nauw samen met de Hong Kong Polytechnic University. Speciaal ontwikkelde glazen, bijvoorbeeld MYIOSMART, corrigeren niet alleen het zicht, maar zorgen ook voor vertraging van myopie.
Onder het motto ‘Onze kinderen verdienen beter- #ActNow’ roept HOYA op om dit probleem van toenemende bijziendheid bij jonge kinderen aan te pakken.
Wil jij graag ook meer awareness creëren rond dit actuele thema? Praat erover en deel alvast het filmpje met de hashtags: #ChildrenDeserveTreatmentForMyopia #Wereldgezondheid #Bijziendheid #Myopie #ActNow #HOYAforthevisionaries #HOYAVisionCare
Voor meer info: www.hoyavision.com
Tags: ActNow, Bijziendheid, HOYA Lens Nederland, myopie