Persdag EssilorLuxottica: Dé nieuwste eyewear trends onthuld

Tijdens de persdag van EssilorLuxottica op donderdag 10 oktober kreeg onze webredacteur Michèle een rondleiding door de showroom in Amsterdam van het team van HUSH HUSH, waar de nieuwste collecties van toonaangevende merken zoals Ray-Ban, Persol, Oakley, Oliver Peoples, Vogue Eyewear, Prada, Prada Linea Rossa, Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Versace en Miu Miu werden onthuld. In dit artikel blikken we terug op de hoogtepunten van deze dag en presenteren we de opvallendste highlights, waaronder het nieuwe montuur van Ray-Ban: de Change. Dit model heeft een elegante ovale vorm en verandert subtiel van kleur bij verschillende lichtinvallen.

 

 

Dé trendy kleur van dit moment

In vrijwel alle collecties is een kleur die sterk naar voren komt: Cherry Pop, een zachte, dieprode kleur die perfect past binnen het najaar. Gucci was een van de voorlopers met het toepassen van deze kleur, en nu is de kleur ook opgenomen bij andere merken in hun nieuwste collecties. Versace gooit het daarnaast over een andere boeg en prijkt juist met bright colors in hun collectie, een statement dat herkenbaar is voor het merk.

 

Opvallende zijkanten om lichtinval extra te beperken

Opvallend in de nieuwe collecties zijn de monturen van Prada en Persol, waarbij de zonnebril doorloopt naar de zijkant om extra lichtinval te beperken en de ogen extra te beschermen. Het ziet er niet alleen opvallend uit, maar biedt ook extra comfort. Naast deze nieuwe onthulling borduurt Prada voort op hun iconische modellen uit voorgaande collecties, die als het ware in een nieuw jasje zijn gestoken. Bij Persol zien we ook een terugkeer van het pilotenmontuur in een vernieuwde versie.

 

Sportieve monturen

Oakley, een van de voorlopers in sportieve monturen, richt zich met hun nieuwste modellen voornamelijk op kleuren om een jonger publiek aan te trekken. Een van hun nieuwste releases is de Line Miner™ Pro, ontworpen met een 20% groter gezichtsveld voor Oakley’s meest geavanceerde skibril tot nu toe. Deze bril is ontworpen om ongeëvenaarde helderheid en prestaties op de piste te bieden. De bril is uitgerust met Switchlock Technology en maakt gebruik van zes strategisch geplaatste magneten rondom het frame, met twee mechanische vergrendelingen, waardoor lenzen snel en veilig kunnen worden verwisseld. Met een dubbele lensset kunnen skiërs eenvoudig wisselen tussen lenzen bij veranderende weers- en lichtomstandigheden. Dankzij Prizm Lens Technology™ en een enkelvoudige lens met een anti-condenslaag biedt de Line Miner™ Pro een superieure optische ervaring, waarbij het contrast wordt verhoogd en vervorming wordt verminderd.

 

 

Ook merken die van nature niet gericht zijn op sportieve monturen, spelen in op de ‘sporty’ trend. Miu Miu kiest in hun nieuwe collectie voor een mix van sportief en klassiek, uiteraard in combinatie met hun herkenbare logo. Prada Linea Rossa zet hun lijn voort met een sportievere collectievariant op de Prada-collectie.

 

.

Ambassadeurs blijven trouw aan hun merk

Eerder zagen we Miley Cyrus al als ambassadrice voor Dolce & Gabbana en Roger Federer als ambassadeur voor Oliver Peoples. Deze samenwerkingen worden voortgezet met nieuwe collecties.

.

.

Dolce & Gabbana

In de showroom vielen een aantal monturen uit de nieuwe Dolce & Gabbana-collectie direct op. Een van de grootste en nieuwe monturen en twee monturen met tijgerprint: stoer en gedurfd! In de nieuwste campagne met Miley Cyrus zul je daarnaast o.a. de volgende monturen terugvinden: een nieuw oversized ovaal vintage-geïnspireerd model: Allure en de Twist Mania, geïnspireerd op een van de meest iconische modellen uit de jaren 2000. De blikvanger van de campagne is de Logo Plaque (dames- en herenvariant), een eigentijdse rechthoekige zonnebril geïnspireerd op een van de meest iconische modellen van het merk. Voor heren is er daarnaast de Signature, een wayfarer-optisch montuur, geïnspireerd op het iconische Domenico-model.

 

 

Roger Federer

Ook Roger Federer blijft verbonden als ambassadeur van Oliver Peoples. Lees hier meer over de nieuwste collectie.

 

.

Vasthouden aan eigen kracht

Naast veel overlappingen in de collecties zijn er ook merken die vasthouden aan hun eigen kracht, zoals Vogue Eyewear, met felle kleuren gericht op de jongere doelgroep, en Giorgio Armani, met zachte, lichte kleuren en een klassieke uitstraling. Mooi om te zien dat alle merken zo divers zijn en ook veel elementen terugkomen, daarmee worden trends juist versterkt!

.

VOOR MEER INFO: www.essilorluxottica.com