Polaroid eyewear viert 75-jarig jubileum met Nederlandse mode

Met de concertzaal van het elegante Amsterdamse Felix Meritis als verfijnd achtergronddecor, vierde Polaroid eyewear vrijdag 20 januari jl. op geheel eigen wijze haar 75ste verjaardag. In het selecte gezelschap van 75 exclusief genodigden, liet deze in 1937 opgerichte grondlegger van de brillenmode, haar jubileum verre van onopgemerkt voorbijgaan. Samen met de absolute top van Nederlandse modemedia en een aantal bekende Nederlanders, kon genoten worden van een uniek “time travel” diner: Un Voyage by Polaroid.

Middels een 6-gangen dinerconcept, werden de genodigden gef??teerd op een ware tijdreis, waarbij per gang een nieuw decennium de revue passeerde. Van allround projectie en digital-mapping, tot de styling van het bedienend personeel, exclusieve optredens en de geserveerde gerechten; ieder decennium werd, onder de bezielende leiding van merkactivatie bureau Kwartvoorhalf,  tot in de puntjes uitgelicht.

Zo werd de avond ingeluid met een schitterend ingetogen optreden van een Billie Holiday look-a-like, die op onnavolgbare wijze de klassieker “I”m a fool to want you” ten gehore bracht. Geheel conform de soberheid van dit decennium  werd een  drietal “soupkitchen” soepjes in kartonnen bekertjes geserveerd. Waarna de volledige setting een ware tijdsprong maakte naar de jaren 80, waarin het legendarische “The House of Ninja” ” “?n van de Vogue huizen die aan de basis stond van het underground “Voguen” ” middels een grandioos optreden, bijgestaan door een kaasfondue traktatie, in de spotlights werd gezet. Hetgeen naadloos werd opgevolgd door “fetisj” model Bettie Page, waarbij 50″s inspired food in de vorm van hamburgers en colaflesjes de tafels sierden.Na een onnavolgbare entree van Iris Apfel, kwam aansluitend een Lady Gaga impersonator ten tonele, wiens onvergetelijke optreden het gezelschap de adem deed inhouden.

Ter afsluiting werd “het heden” gerepresenteerd door de gasten zelf, die ieder een spiegel voor zich kregen. Zij vormen immers, aldus Polaroid, de ultieme vertolking van het “nu”. Tot slot kon men kennismaken met de allereerste 3D videoclip ooit gemaakt, waarin de jonge Nederlandse rapformatie Tastic een muzikale ode aan Polaroid ten gehore brengt. Een afsluiter die “live” door de heren van “Tastic” werd voortgezet. Polaroid, marktleider op het gebied van 3D brillen, wist met de lancering van deze videoclip, op innovatieve wijze technologie en trendbeleving met elkaar te verbinden.