The House of Silhouette

In november opent de Oostenrijkse Silhouette Groep ‘The House of Silhouette’. De winkel is te vinden op Herrengasse 1, een unieke locatie in het 1e district van Wenen. “In de afgelopen jaren is Herrengasse uitgegroeid tot een centrum voor Oostenrijkse topmerken, en als familiebedrijf voelen we ons hier bijzonder thuis”, aldus Reinhard Mahr, CEO en CFO. Alles in deze prachtige winkel draait om visie, en klanten worden volledig ondergedompeld in de fascinerende en inspirerende wereld van  premium eyewear. Verspreid over twee verdiepingen kunnen klanten het draagcomfort van de schitterende Silhouette-collecties zelf ervaren. 

 

Met deze opening luidt de Silhouette Groep een nieuw tijdperk in, precies op tijd voor het 60-jarig jubileum. Voor het eerst in de geschiedenis van het familiebedrijf is er een eigen winkel, waar consumenten direct kunnen kennismaken met alle drie de brillenmerken van de groep: Silhouette, Evil Eye en NEUBAU Eyewear. Met ‘The House of Silhouette’ zorgt de Silhouette Groep voor een onvergetelijke, premium ervaring. De consument staat centraal in ‘The House of Silhouette’, waar holistisch advies zorgt voor een onvergetelijke winkelervaring die hen zal omvormen tot echte merkambassadeurs.

Ontwerper Peter Ippolito creëerde een originele wereld rond de thema’s gezondheid en stijl. De unieke architectuur werd gerealiseerd door hoofdaannemer Umdasch. Op de begane grond kunnen bezoekers een indrukwekkende LED-muur van 40 vierkante meter bewonderen.

 

“Mijn grootouders hebben zestig jaar geleden brillen heruitgevonden en maakten van visuele hulpmiddelen modeaccessoires. Sinds 2017 bieden we naast monturen ook glazen aan, die worden geproduceerd in ons ultramoderne Lens Lab in ons hoofdkantoor in Linz. Hiermee zetten we een grote stap naar onze klanten door hen advies en verkoop aan te bieden. ‘The House of Silhouette’ is absoluut niet bedoeld om de samenwerking met gespecialiseerde opticiens te vervangen, integendeel, in ‘The House of Silhouette’ ligt de focus op persoonlijke beleving. Het is een plek waar bezoekers onze drie merken persoonlijk kunnen ontdekken. Voor de Silhouette Groep is het belangrijk om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst en om de wensen en verwachtingen van zowel de opticiens als de consumenten nog beter te begrijpen”. – Michael Schmied, CMO.

 

VOOR MEER INFO: www.silhouette.com