Tilburgse gezelligheid in industriële stijl

De zelfstandige opticien moet opvallen tussen de ketens en dus besloot De Haas Opticien in Tilburg om in april twee maanden te verbouwen. Met 85m2 extra ruimte zijn er nog meer mogelijkheden voor brilpresentaties, iets waar Top Vision graag over meedenkt. Eyeline sprak met Marcel de Haas, grondlegger van De Haas Opticien.

“Op de plek waar ik gevestigd ben in Tilburg, zitten veel ketenbedrijven. We zijn hier de enige zelfstandige en dat moeten we dan ook uitstralen. Ketens roepen dat ze goedkoop zijn, dus ik moet alles behalve keten uitstralen. Het moet een feestje zijn om hier een bril uit te zoeken en dus leuk en aantrekkelijk zijn om binnen te stappen. Niet met de insteek van ‘het zal hier wel goedkoop zijn’, maar meer ‘ik denk dat het hier heel goed is’. Ik wil dat de consument denkt: ‘Wat hebben ze hier mooie brillen, wat doen ze hun werk goed en wat is die oogmeting professioneel’. We onderscheiden ons met kwaliteit in plaats van prijs en we hebben dan bijvoorbeeld ook geen reclameborden met prijzen.”

Ieder merk zijn eigen presentatie

“Er is 85m2  bijgekomen waardoor we in totaal 270m2 bezitten. Dat is groot en hiermee onderscheiden we ons opnieuw van de ketens om ons heen. We hebben hier de ruimte om de brillen mooier te presenteren. Als iemand een merkbril van Prada koopt, dan moet het ook op zijn Prada’s gepresenteerd kunnen worden. Ieder merk heeft een beetje zijn eigen presentatie. Met de beveiligde afsluitbare brilpresentaties van Top Vision heeft de interieurbouwer Verel Expo een gezellige industriële stijl weten te creëren. Een aantal zonnebrillen hebben we op een plank geplaatst met verlichting erachter en erboven zodat het smeuïg gepresenteerd wordt. Bij een Tom Ford of een Prada hoort dat natuurlijk.”

Tijdelijke pop-upstore

“Tijdens de verbouwing van twee maanden hebben we een tijdelijke pop-upstore gehad. We wilden de zaak natuurlijk gewoon draaiende houden tijdens de verbouwing. Omdat we met andere collecties gingen werken en omdat we nog wat oudere brillen in ons assortiment hadden, hebben we brillen verkocht vanaf €1,-. De brillen gingen op een gegeven moment zo snel de deur uit dat we extra brillen hebben moeten bestellen. Er was gewoon niets meer om op te ruimen. Nu konden we met een schone lei beginnen met nieuwe merken zoals Coblens en Woody’s.”

Reacties

“Als reactie hebben we enkel superlatieven gehoord. De klanten zijn erg positief en waren aangenaam verrast over het resultaat. Dat is mooi om te horen, want daar doe je het natuurlijk voor.”

Meer informatie

www.topvisiongroup.nl/de-haas-opticien

Tags: