Top Vision interviewt klanten over een verbouwing of verhuizing en vooral over het waarom en hoe ervan. Interessant is om te lezen hoe bepaalde processen in gang zijn gezet. Ook hoe, in samenspraak met elkaar, het gewenste resultaat behaald is. Ditmaal is Federman Opticiens uit Velserbroek aan het woord!
Design: KPG Architecten Heemstede
Interieurbouw: Intos interieurmakers Haarlem
Brilpresentatie/opslag en vitrines: Top Vision
Datum: 05/04/2017
Gesproken met: Dennis Reijnders
Interview door: Francis Peters
Dat is een jarenlang proces in je hoofd dat zich steeds verder ontwikkelt. Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken om klaar te zijn voor de toekomst. Met de laatste ontwikkelingen in Retail en de nieuwe trends komt het steeds duidelijker naar voren dat je overzicht ,ambacht en consumentenprikkels moet brengen in de winkel.
Dat is heel goed om je heen kijken – ook veel in het buitenland – weten wat je wel en niet wilt en voorbeelden op Pinterest bekijken. We hadden een aantal uitgangspunten en dan gaat er een beeld gevormd worden. Dit alles hebben we gecombineerd met de ideeën van de architect.
Die aantallen zijn lastig te behouden als je verschillende presentaties toepast. Daarom hebben de onderkasten glas aan de bovenkant waar je direct in kan kijken om zodoende deze reeks brillen erbij te trekken. Als je de lade openmaakt worden mensen nog nieuwsgieriger naar wat er te zien is. De segmentatie is duidelijk met deze presentatiewanden.
We zijn bij de basis gebleven, maar verder hebben we wel bijvoorbeeld Emporio Armani toegevoegd. De collecties vullen elkaar goed aan.
Dat is onze eyecatcher en het middelpunt van de winkel. Het herkenbare vertrouwen van Federmann met de kleuren en het logo ernaast laten we hier zien gecombineerd met productinformatie en specifieke collecties. De huisstijl is laatst vernieuwd maar sluit moeiteloos aan bij het nieuwe concept. We willen aan onze klanten laten zien dat we een bedrijf zijn dat meegaat met de tijd maar toch onze eigen traditionele sfeer behoudt. Ook willen we een interactie stimuleren met de klanten door middel van het tonen van verschillend beeldmateriaal en een groot verlicht doek.
Ja, absoluut. We laten de winkel het decor van de etalage zijn.
Heel positief, aangenaam verrast maar herkenbaar.
Dat wordt automatisch gemakkelijker omdat de klant meer overzicht heeft. Ze komen vaak al voor een bepaald type, kleur of merk binnen en weten nu zelf de weg te vinden.
Het is altijd even wennen maar qua routing is het makkelijker. Ze vinden het spannend en leuk en staan nu meer centraal in de winkel ongeacht waar ze mee bezig zijn.
Licht en volume; het is nu meer open en optisch lijkt het daardoor veel groter. Ook door de glazen werkplaats is de winkel toegankelijker.
www.topvisiongroup.com/nl/federmann-project
Bent u ook geïnteresseerd in een aanpassing van uw winkel? Neem dan contact op met Top Vision: www.topvisiongroup.com.
Bekijk het prachtige resultaat in onderstaande fotogalerij.
Tags: Top Vision