Trouw: de tijd van dure brillen is voorbij

Trouw publiceerde een interessant artikel op hun website. Hierin noemen ze de brillenbranche een ‘regelrechte vechtmarkt’.

Brillenketens als Pearle, Hans Anders en Specsavers stunten met hun aanbiedingen. Denk aan een leeftijdskorting, een gratis bril, geen bijbetaling en ga zo maar door. Het lijkt alsof een bril niks meer hoeft te kosten. En er blijven zich ook nog nieuwe spelers aanbieden, denk aan Eyelove in de drogisterijen, of Mister Spex en Ace & Tate op de online markt.

Volgens economen is het een ‘vechtmarkt’. Maar ondanks dit felle karakter, is er toch nog flink te verdienen in de brillenbranche. Optiekwinkels maken nog steeds meer winst, dan anderen in de detailhandel.

De brillenbranche blijft ook groeien. Dit komt vooral door de vergrijzing en de ontwikkeling dat mensen steeds langer achter beeldschermen zitten. Bovendien is het imago van de bril momenteel positiever dan voorheen.

De optiekbranche wordt dus een vechtmarkt genoemd, maar toch wordt er goed in verdiend. Hoe kan dat? Trouw probeert hier een antwoord op te zoeken.

Lees hier het volledige artikel.