Vanaf 17 juni op de mat: een nieuwe Eyeline vol jong talent, vakliefde en een scherpe blik

Deze week valt de nieuwste editie van Eyeline op de mat en het is weer een inspirerend nummer! In deze zomereditie staat de jongere generatie optiekprofessionals centraal. Ondernemers als Pim en Quinte delen hun enthousiasme over het vak, maar wijzen ook op een uitdaging: veel leeftijdsgenoten hebben geen idee hoe dynamisch de optiekbranche eigenlijk is.

Gelukkig is er volop beweging. Het platform Werkenindeoptiek.nl weet jongeren én zij-instromers steeds beter te bereiken. Ook ouders, decanen en loopbaanbegeleiders spelen daarin een belangrijke rol, net als organisaties als BIOND en de Optiekambassadeurs.

Wat opvalt? De jongere generatie zoekt elkaar actief op om kennis te delen. Zo ondersteunen Daniek en Juriaan een onderzoek van de Hogeschool Utrecht naar de relatie tussen Parkinson en zicht. Tina, Emily, Marije, Albert en Carmen volgen de opleiding tot contactlensspecialist. En Direna zette haar droom om in actie. Voor Arno leidde een gedachte naar een serieuze stap: mede-eigenaarschap. Wie weet zeggen zij over dertig jaar, net als veteraan Errold: Stoppen? Nog lang niet, ons vak is veel te mooi.’

In dit nummer geniet je ook van de prachtige trend Cutting Edge, nemen we een zijsprong naar boeken en horen, en dagen we je uit met een paar scherpe inzichten. Zo stelt Richard de vraag: ‘Is het niet zichtzorg in plaats van oogzorg?’ En nodigt Eef je uit om na te denken over dit zinnetje: Gezien worden heeft waarschijnlijk meer te maken met voelen dan met zien.’

Kortom: genoeg om over na te denken. En dat houdt het brein jong en je blik scherp.

Veel leesplezier met deze Eyeline!