Wat omnichannel betekent voor Ace & Tate

Ace & Tate viert inmiddels zijn vijfde verjaardag met maar liefst dertig eigen winkels in Europa. De winkel in De Pijp heeft de retailer nog steeds. Sterker: Ace & Tate is druk bezig met de voorbereidingen om die nieuw leven in te blazen. Nog deze maand beginnen de verbouwingen, zodat de flagshipstore medio september zijn vernieuwde deuren kan openen. De flagshipstore wordt volgens head of retail expansion Doortje van der Lee ‘de beste implementatie van omnichannel tot dusver en een lab waar verdere innovatie wordt getest’. Wat betekent dit?

Omnichannel

“Veel retailers worstelen met omnichannel. Het is een buzzwoord, maar niet voor iedereen even duidelijk wat het nu precies inhoudt. Voor ons betekent omnichannel dat online en offline naadloos in elkaar overlopen. We blijven weg van technology for technology’s sake en zoeken het meer in de behoefte van consumenten aan gemak en service. Ze hebben bijvoorbeeld het idee dat ze nooit thuis zijn als hun online bestelling wordt bezorgd. Om meer flexibiliteit aan de klant te bieden om hun bril op te halen of te retourneren, komen wij met 24-uursservice.” Hoe die innovatie er precies uit komt te zien, wil Van der Lee nog niet uit de doeken doen. Maar het is duidelijk dat klanten straks de gehele dag (en nacht) door hun bestelling er kunnen afhalen of retourneren. “Onze winkel hoeft daar niet voor open te zijn. Je kunt midden in de nacht langskomen om je bril op te halen.”

Testlab

Het is niet de enige noviteit die de flagshipstore straks rijk is. Zo neemt het bedrijf de eerste stappen richting een duurzame winkel. “We willen onze ecologische voetafdruk verkleinen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van groene stroom en ledverlichting. Ook kiezen we voor duurzame bouwmaterialen voor de inrichting”, aldus Van der Lee. Die inrichting is bovendien straks flexibel dankzij verschuifbare wanden. “Op die manier kunnen we inhaken op een drukke zaterdag of juist meer ruimte creëren voor evenementen als een creative talk, industry talk of music gig.” De winkel in de Van Woustraat wordt een heus testlab voor retailinnovaties, stelt de head of retail expansion verder. “We hebben heel veel ideeën, maar geen goede plek om die te kunnen testen. Doordat de ruimte straks flexibel is kunnen we dingen heel snel implementeren in de winkel en blijven ze minder snel in de conceptfase hangen. Daar ben ik heel enthousiast over.”

Bron:

Retailtrends.nl
Lees het hele artikel hier.

 

Tags: