Wereldwijde primeur van Bobo’s Eyewear en Jos Baijens

Al 15 jaar ontwerpt Jos Baijens op niet onverdienstelijke wijze brillen. Dat blijkt wel uit zijn aanwezigheid op de internationale fashionweek in New York, het Cannes fashion festival en de modebeurs in Shanghai. Zijn brillen worden inmiddels in 9 landen verkocht.

Door dit succes kreeg Jos, naast het ontwerpen, steeds meer taken. Hij wilde zich blijven richten op het ontwerpen en de oplossing was eigenlijk dichterbij dan gedacht. De twee Bosschenaren Ron Bouwmans en Jos Baijens kennen elkaar al jaren. Bobo’s Eyewear en Jos werkten al nauw samen bij de inrichting van het bedrijf. Vanaf september gaan zij een unieke samenwerking aan, Jos 2.0 is geboren en wel onder de naam Jos Eyeware. Let op: dit is géén spelfout, maar een weloverwogen keuze.

Bobo’s Eyewear zal het merk “Jos Eyeware” in de markt gaan zetten en zorgen voor de wereldwijde distributie. Jos kan zich nog meer richten op het ontwerpen en Bobo’s Eyewear heeft nu een Nederlands merk in handen dat ook internationaal uitgebouwd kan worden. Voor Jos is het een droom die uitkomt. Nu kan hij zijn schetsen en ideeën die nog op de plank liggen vertalen naar nieuwe collecties. Het is voor het eerst dat een Nederlandse oogmode-designer zijn merk verkoopt onder licentie. Dat is bijzonder!

Met Jos Eyeware wil Bobo’s Eyewear de wereld veroveren door origineel, eigenzinnig, anders en authentiek te zijn. Jos is in Nederland al redelijk bekend, er ligt een mooie uitdaging om dit uit te breiden. Omdat er met het merk Jos een compleet nieuwe weg wordt ingeslagen, spreken we in Nederland ook wel van Jos 2.0.
Het merk Jos wordt internationaal en nationaal gepositioneerd als Dutch Design.

Dit verwijst naar de ontwerp esthetiek die eigen is aan Nederlandse designers: minimalistisch, experimenteel, innovatief, onconventioneel en met een gevoel voor humor. Het logo van Jos Eyeware symboliseert Jos: vrij en onbevangen. Laat zich niet vangen en werkt niet binnen strakke kaders. Jos is vrij, eigen en authentiek. Vandaar dat het kader om het logo verwijderd is en het logo een nieuw uiterlijk heeft gekregen.

Jos is serieus met een knipoog. In de verrassende campagnes en het POS materiaal komt dit 100% tot uiting. De term “scizzoframe” komt meerdere malen voor in zowel campagnes als bij de brillennamen. Het verwijst naar de twee kanten van Jos ( de serieuze en de humorvolle). Jos houdt van echte mensen, vandaar dat er in de campagnes geen gebruik wordt gemaakt van modellen maar van streetcasting, m.a.w. gewone mensen van de straat.

Er is een maximale productie van 250 stuks per sku en in iedere bril wordt een exclusief nummer gegraveerd. Iedere bril wordt geleverd met een “certificate of authenticity” en dragers kunnen zich aanmelden op de website om zo op de hoogte te blijven van de nieuwe modellen.

Nieuwsgierig?
Maak op de aankomende Centropsales van 11 en 12 september kennis met Jos Eyeware in de Loods van Hart van Holland in Nijkerk. Ook op de Silmo heeft Jos een zeer mooie stand op de village Hal 5-R 081.

Nadere informatie: Marketingafdeling Bobo’s Eyewear
T: +31 (0)73-6901777 @ marketing@bobos.nl | www.jos-eyeware.com