ZEISS Digital Lenses goed voor de omzet

Dat zegt Carl Zeiss, dat apetrots is op deze nieuwe loot aan hun stam: digitale lenzen voor tablet en andere apparatuurgebruikers. Er zijn 4 miljoen mensen in Nederland die zich hier door aangesproken zullen voelen.

Smartphones, tablets en GPS-systemen maken voor de meeste consumenten immers onlosmakelijk deel uit van het dagelijks leven. Het is zelfs zo dat in 2013 het aantal mobiele apparaten de wereldbevolking zal overstijgen.

Regelmatig gebruik van digitale mobiele apparatuur is een uitdaging voor het menselijk oog. Door het kijken naar digitale schermen is het aantal overschakelingen tussen ver en nabij zicht aanzienlijk gestegen.

Dit is zeer veeleisend voor de ciliaire spier van het oog en kan – bij afname van het accommoderend vermogen – tot onscherp zicht, vermoeide of droge ogen en nekproblemen leiden.

Met ZEISS Digital Lenses biedt ZEISS een nieuwe productcategorie aan. Deze glazen zijn speciaal ontworpen om aan de zichtbehoeften van dertigers en veertigers tegemoet te komen, die voor het eerst ongemak ervaren bij het zien op korte afstand, onafhankelijk van het feit of zij voorheen al een bril met unifocale glazen droegen of niet.

Producteigenschappen in een oogopslag:

  • Geoptimaliseerd brillenglasontwerp voor ondersteuning van nabij zicht bij gebruik van digitale apparatuur;
  • Een ruime zone voor het verzicht dat past bij het visuele gedrag van emmetropen of dragers van unifocale brillenglazen;
  • Nabij zicht kan aangepast worden met een additie van 0,5 tot 1,25 dioptrie;
  • Een gecomprimeerde overgangszone voor snelle overgang naar nabijzicht;
  • Brillenglasontwerp op basis van multifocale brillenglazen van ZEISS, om een latere overgang naar deze brillenglazen te vergemakkelijken.

Voordelen voor de consument:

  • Ondersteunt het oog bij de scherpstelling;
  • De hele dag ontspannen en zonder belasting zien;
  • Eenvoudig aanpassing voor ogen die aan deze brillen-glazen nog niet gewend zijn;
  • Voor universeel gebruik – van ’s ochtends vroeg tot diep in de nacht.

Eenvoudige verhoging van de omzet

  • Een eenvoudige upgrade van unifocale brillenglazen, een instapproduct voor emmetropen;
  • Een oplossing voor de psychische barrière dat het “toch veel te vroeg is voor multifocale glazen”;
  • Grotere tevredenheid van de klanten en weinig aanpassingsproblemen, wat leidt tot minder klachten, meer winst en een grotere loyaliteit;
  • Eenvoudig te verkopen, aan te meten en te bestellen, vergelijkbaar met multifocale brillenglazen.

Voor meer info: www.zeiss.nl/vision

Download de brochure hier.