Zien en gezien worden bij het Nikon Partner Event

Welke locatie leent zich beter voor een optiekevent dan filmmuseum EYE in Amsterdam? Geen enkele! Vandaar dat de HOC-organisatie van het eerste Nederlandse Nikon Partner Event alle gasten daar had uitgenodigd. Wat een fantastische plek, en wat een inspirerende middag, op die grijze maandag in november.

HOC-directeur Pierre-Yves Léonard windt er geen doekjes om tijdens zijn presentatie: “U zult zich wel afvragen: waar is HOC gebleven? Dit evenement staat volledig in het teken van Nikon! Inmiddels staan wij al 40 jaar voor u klaar en zijn we uiteraard nog steeds HOC. Dat zit in ons DNA en wij blijven uiteindelijk ook het bedrijf dat u al zo lang kent. Zonder HOC geen Always closer en geen Nikon. Zodoende bent u ook komend jaar continu in de gedachten van alle HOC-medewerkers en pakken we iedere kans aan die op ons pad komt om samen de consument de beste kijkoplossing te bieden. Dat blijven we doen met onze gevarieerde aanpak met kwalitatieve brillenglazen, mooie instrumenten en marketingondersteuning”.

Pierre-Yves vervolgt: “Innovatie is belangrijk voor Nikon. Als we kijken naar de huidige productmix dan is er nog voldoende ruimte om producten aan te bieden met meer onderscheidend vermogen. Met de lancering van Presio Ultimate namen we een grote stap in het onderscheidend vermogen van het Nikon-portfolio. Dit multifocaal brillenglas biedt de consument enorm veel voordelen in het kijken en het versterkt bovendien uw positie als zelfstandig opticien in uw lokale markt”.

Nikon-community

Om die positie nog verder te verstevigen, lanceerde Nikon begin 2021 het Nikon Partner programma. Bram Gardien vertelt: “Samen kunnen wij meer potentiële brildragers bereiken. Dat doen we onder andere door een groot aantal marketingactiviteiten, waaronder onze huidige abricampagne, geholpen door een nieuwe website met een shoplocator, exclusief voor onze Nikon Partners.” Andere voordelen voor Nikon Partners zijn bijvoorbeeld dat ze de primeur van alle nieuwe producten krijgen, inclusief demotool, en mogen deelnemen aan de nationale marketingcampagnes, inclusief POS-materialen. Om onze positie verder te verstevigen, staan er maar liefst vier baanbrekende productinnovaties op het programma voor 2022, met onder ander Nikon precision, oftewel Acurasee, die ervoor zorgt dat Nikon brillenglazen op een 0,01 dioptrie zijn voor te schrijven.

Nikon-marketeer Rémi Coolen legt uit: “Onze partners ontvangen in 2022 een uitgebreide zonneglazencampagne én een nationale, on- en offline Nikon-campagne. En uiteraard een speciale campagne om Presio Ultimate extra onder de aandacht te brengen”.

Dolf Janssen

Om afwisseling te brengen, stond er ook entertainment op het programma. Fotograaf Michiel van Nieuwkerk legde uit hoe de perfecte social media afbeelding wordt gemaakt en cabaretier Dolf Janssen deelde zijn interpretatie van het thema ‘Zien en gezien worden’.

Al met al een event dat naar meer smaakt. En meer gaat er komen! Eyeline houdt u op de hoogte.

www.hocsite.com

Tags: