Het belang van commitment cultuur voor uw zaak!

Onder retailers doen veel misverstanden de ronde wat betreft commitment en loyaliteit. Deze factoren worden vaak onterecht onderschat of lijken om onverklaarbare redenen haast onbereikbaar. Heeft u het idee dat elke twee stappen vooruit, telkens worden opgevolgd met een stap terug? Wilt u nu echt eens doorstappen en werken aan het opbouwen én (nog belangrijker) behouden van een kwaliteitsteam? Abonneer u dan nu op één van de vier COMMITMENT programma’s van Business Guide en ontvang het gehele jaar commitmentcultuur ondersteuning op maat.

Met het Commitment programma werkt u voortdurend aan de volgende 5 kernonderwerpen:

  1. Voortdurende evaluaties van voortschrijdende inzichten.
  2. Het commitment van teamleden blijvend kunnen beschermen
  3. Met commitment een loyale-klanten-cultuur neer kunnen zetten, waardoor commitment beloond kan worden
  4. Conflictueuze situaties kunnen gebruiken om commitment te laten groeien
  5. Praktijk relevante inzichten en persoonlijke vaardigheden voortdurend verfijnen, verbeteren en toepassen.

Waarom Commitment en voor wie?

Het is een feit dat loyale klanten twee keer winstgevender zijn en nieuwe klanten aanbrengen. De loyaliteit van uw klanten blijkt ook direct in relatie te staan tot het commitment van uw medewerkers.

Pogingen om commitment en loyaliteit te laten groeien zijn echter vaak gebaseerd op ongefundeerde en foutieve aannames. Deze pogingen doen daardoor eerder afbreuk aan commitment en loyaliteit dan dat ze het laten groeien. De ondernemer blijft gefrustreerd achter en moet weer op zoek naar een nieuwe collega. Met alle kosten van dien.

Er zijn echter ook bedrijven waar het commitment van medewerkers groeit en daarmee ook de winstgevende loyale klantenkring. Peter Kuijpers heeft onderzocht wat deze bedrijven anders doen. Hij heeft de ervaring en expertise om u te helpen grip te krijgen op het aantrekkelijk blijven voor loyale klanten door u te ondersteunen bij het creëren van een gezonde commitment cultuur in uw bedrijf. Peter: “Onderzoek wijst uit dat een gezonde bedrijfscultuur niet afhankelijk is van de positie van mensen, maar van de processen tussen mensen.” Peter begeleidt u onder andere d.m.v. visiebepaling, sponsoring, mentoring, implementatie, coaching en evaluatie. Het programma is bedoeld voor ondernemers en cultuurbepalende leiders/managers.

Over Peter

Peter studeerde van 2015 tot 2019 Organisation and Business Psychology aan de University of Liverpool (UK). Hij is afgestudeerd MSc op het onderwerp Organisatie Commitment en Loyaliteit van klanten en heeft vele jaren ervaring als mentor, trainer en leiderschapscoach voor bedrijven. Hij heeft de kennis, ervaring en nog belangrijker de vaardigheden om u te helpen structureel en blijvend een commitment cultuur neer te zetten.

Meer weten?

https://business-guide.nl/

Gepubliceerd op: 11-02-2020

Reacties

Comments