Essilor en National Geographic zijn met ingang van 1 januari een samenwerking aangegaan. De diverse promotie- en marketingcampagnes van Essilor worden in 2010 ondersteund met visuals en premiums van het populaire wetenschappelijke multimediaplatform. Door de samenwerking met National Geographic streeft Essilor ernaar landelijk meer bekendheid te creëren voor het belang van een kwalitatief goed brillenglas en een natuurlijk zicht.
Het thema dat in de diverse landelijke campagnes van Essilor en National Geographic in 2010 centraal staat is: Natural Vision, whatever the distance. In deze slogan komt de kracht van het Varilux-brillenglas, het hoogtechnologische, multifocale brillenglas van Essilor, naar voren. Dankzij de allernieuwste technologieën wordt met een Varilux-brillenglas het zicht op alle afstanden op een natuurlijke wijze gecorrigeerd. In de marketingcampagnes wordt de essentie van het Varilux-brillenglas versterkt door het gebruik van beeldmateriaal van National Geographic.
In 2010 hebben de drie marketingcampagnes van Essilor – de zonneglazencampagne, de campagne omtrent visuele vermoeidheid en de vertrouwde Varilux-actie – een landelijk thema dat op lokaal niveau wordt benut. De acties kunnen daarnaast lokaal uitgewerkt worden door de zelfstandige opticiens die zijn aangesloten bij het loyaliteitsprogramma van Essilor, Alliance. Essilor gaat voor ‘Samen op sterkte’. In de landelijke campagne wordt gebruik gemaakt van billboards en non-spots met een lokale inrichting. Op de zender van National Geographic wordt een Varilux-commercial uitgezonden, waar ook de lokale opticien zich kan profileren. In het magazine verschijnen regelmatig Varilux-advertenties en op de website worden banners geplaatst. Ook worden er, in samenwerking met de opticiens, diverse lokale media ingezet, waaronder huis-aan-huis-bladen en direct mailings. Daarnaast wordt er een landelijke fotowedstrijd georganiseerd met als hoofdthema: ‘Natural vision, whatever the distance’. Binnenkort start de eerste campagne – de zonnenglazencampagne – waarvoor de opticiens zich nog tot 15 februari 2010 kunnen inschrijven.