Essilor International heeft in het eerste halfjaar van 2011 goede resultaten geboekt. De omzet steeg van 1.926,8 miljoen euro in de eerste helft van 2010 naar 2.060,1 miljoen dollar in de eerste helft van het lopende boekjaar 2011. Dat betekent een stijging van 6,9 %. De brutowinst steeg naar 371,6 miljoen dollar, een stijging van eveneens 6,9 % ten opzichte van de 347,5 miljoen euro in de eerste helft van 2010. Essilor International vertoonde in de eerste zes maanden van 2011 groei in elk marktsegment en in elke regio.
De omzetgroei in het eerste halfjaar van 2011 was met name te danken aan de succesvolle verkoop van brillenglazen in het topsegment zoals Varilux Physio® 2.0, Varilux Comfort® New Edition en Crizal®-lenzen. Ook de Apparatuur- en Leesbrillendivisies vertoonden een sterke groei. Naar regio bleken Latijns-Amerika (+ 24 %) en Azië, Midden-Oosten en Afrika (+ 19,7 %) de sterkste groeiers. Amerika en Europa groeiden met respectievelijk 3,6 en 1,8 %.
Ongeveer 2,5 procent van de omzetstijging was afkomstig van overnames. In het totaal werden er in het eerste halfjaar veertien nieuwe partnerships bekendgemaakt, die op jaarbasis een omzet van 85 miljoen euro toevoegen.
Ondanks een minder zekere economische omgeving heeft Essilor zich ten doel gesteld om in boekjaar 2011 een inkomstengroei van 6 tot 8 % te realiseren, het wisselkoerseffect en strategische overnames niet meegerekend. Ook de marges hoopt men op het huidige niveau te kunnen handhaven.