In de bijzondere locatie Fort aan de Drecht ontving HOC haar deelnemers aan het eerste seminar onder de titel: De Glasproeverij.
Een inspirerende avond met een interactieve presentatie van Prof. H. Robben, hoogleraar aan de business universiteit Nijenrode. Hij sprak over veranderingen in het gedrag en keuzes van consumenten en de rol van de ondernemer in een snel veranderende wereld. Met praktijkgerichte voorbeelden en interactie werd het een dynamische avond, met voor deelnemers bruikbare instrumenten.
Hierop aansluitend gaf Rinse Kijlstra, Sales Manager Nikon brillenglazen, een presentatie waarin vanuit de marketing en producten van HOC en Nikon een praktische vertaling werd gemaakt. Tenslotte bood HOC de deelnemers een toepasselijke Glasproeverij aan. Onder begeleiding van een vinoloog werden verschillende wijnen in de verschillende type wijnglazen geproefd.
De ervaringen van de proeverij verraste menig deelnemer. De wijn veranderde opvallend van smaak, als deze uit een verschillende glazen gedronken werd. Voor elke wijn is dus een passend wijnglas, zoals voor elke consument een passend brillenglas. Een aardige metafoor om de succesvolle avond mee af te sluiten.
Erik Jansen van Jansen en Jansen Oogzorg: “Een inspirerende avond welke je weer aanzet tot ondernemen om het beste uit je winkel te halen. Geweldig om te ervaren hoeveel verschil een glas kan maken zowel voor een bril als voor wijn.”
“