Op maandag 3 oktober start de nieuwe Varilux najaarscampagne van Essilor, die dit jaar in het teken staat van ‘optimaal zien bij inspanning en ontspanning’. De actie richt zich met name op consumenten van 40 jaar en ouder, die behoefte hebben aan een leesgedeelte in hun bril. In de campagne wordt duidelijk gemaakt dat Varilux het beste zicht biedt in de meest uiteenlopende situaties en op alle afstanden. Geconcentreerd tuinieren, een tenniswedstrijd of juist ontspannen een tijdschrift lezen; zowel bij bezigheden die inspannend zijn voor de ogen als bij ontspannende activiteiten is goed zicht belangrijk. Varilux biedt brillenglazen die precies zijn afgestemd op de behoefte van de oudere brildrager. De najaarscampagne duurt t/m 3 december 2011.
Marketingondersteuning
Essilor heeft in deze tweede nationale marketingcampagne weer een uitgebreid pakket communicatiemiddelen ontwikkeld. Als onderdeel van de campagne maken klanten die binnen de actieperiode een bril met Varilux-glazen aanschaffen, direct kans op een iPad. Een landelijke tv-commercial en gesponsorde reclame op Google leiden de consument direct naar de shoplocator op de Varilux-website.
Ook zijn er diverse ondersteunende materialen en tools. De deelnemende opticiens hebben hierbij veel keuzevrijheid. Zo zijn de communicatiemiddelen beschikbaar met het beeldmerk van alleen Varilux, Varilux met eyecode of Varilux met een premium. Opticiens kunnen daarnaast kiezen voor een basispakket of een standaard pakket. Alle POS-materialen zijn in beide pakketten opgenomen om het thema van de campagne in en om de winkel in beeld te brengen. De regionale media worden bereikt via gelokaliseerde persberichten. Het standaard pakket biedt een extra e-mailing en de keuze tussen een direct mailing of een huis-aan-huis-actie.
Data Quality Scan
Nieuw in de najaarscampagne is de Data Quality Scan. Alle deelnemende opticiens kunnen een gratis analyse van hun consumentenbestand laten uitvoeren. Het is direct duidelijk hoe het klantenbestand is opgebouwd, wie precies de consumenten zijn die toe zijn aan een nieuwe bril en waar potentiële klanten wonen. Hiermee kan de opticien achterhalen welke consumenten het best benaderd kunnen worden om optimaal rendement uit de campagne te halen.
Zelfstandige opticiens die zijn aangesloten bij het loyaliteitsprogramma van Essilor, Alliance, kunnen zich via de campagne dus uitstekend profileren als vakopticien en hun omzet in Varilux-brillenglazen verhogen. Alliance-leden kunnen zich voor deelname nog tot 15 juli 2011 inschrijven op de bestelsite. Geïnteresseerde opticiens die nog geen Alliance-lid zijn kunnen zich aanmelden, zodat zij kunnen profiteren van de vele voordelen die dit programma biedt. Voor meer informatie kunnen zij bellen met de Alliance klantenservice op 088-08888111 of contact opnemen met de Optiek Adviseur van Essilor.
“