Het Franse merk J.F. Rey stelt vernieuwende en gedurfde lijnen voor. Jean Francois Rey licht toe:
“Het heeft geen zin terug te kijken”. “Crisis of geen crisis, het verleden is voorbij”. “Het is beter na te denken over de toekomst” en “we hebben er alle vertrouwen”. J.F. Rey analyseert de situatie in one-liners bij Mido 2012 en ziet alle redenen om optimistisch te zijn.
“Zelfs als we aandacht moeten besteden aan de markt en de business evoluties, zijn we niet echt gewend om het verleden in onze ontwerpen en zakelijke overwegingen te gebruiken”. “Onze kracht bestaat uit het steeds verleggen van de grenzen van het ontwerp, altijd nieuwe uitdagingen voor te stellen (in ontwerp, materiaalkeuze, concepten, enz.) om een verrassing voor onze klanten te creëren. Dit is onze identiteit en onze manier van werken”.
“We voelen ons zelfverzekerd over de toekomst! Bovendien wordt onze nieuwe website, www.jfrey.fr, gebruikt als een sterk en efficiënt communicatiemiddel en voor commerciële ondersteuning”.
Mido is nu een traditie. Wat zijn uw verwachtingen voor deze editie?
“Het is altijd een groot plezier voor het hele team om de Mido bij te wonen en Italiaanse en export klanten weer te ontmoeten. Wij hopen dat onze nieuwe collectie weer een verrassing zal creëren, met enkele opmerkelijke concepten. Om eerlijk te zijn, zijn we bijzonder ongeduldig! We hebben hard gewerkt aan een aantal speciale concepten die zeer zal worden gewaardeerd door onze ‘liefhebbers’ ”.
Laten we het hebben over uw nieuwe proposities dat u naar de tentoonstelling brengt. Wat zullen uw belangrijkste onthullingen zijn op de 2012 tentoonstelling? Heeft u een specifiek model in gedachten?
“Rekeninghoudend met de grote keuze die onze collectie te bieden heeft, is het moeilijk een specifiek concept op te sommen en focus aan te geven! Hoe dan ook, één van onze belangrijkste uitdagingen hier zou kunnen zijn de vaardigheden van ons team én van de leveranciers in de technologische uitdagingen! We zijn heel trots om een aantal nieuwe concepten, zoals hout, de 100% aluminium lijn of de Pixel en Eye Touch concepten te introduceren”.
Uw kleur voor dit jaar?
“Het is een feit dat het JFREY-merk bekend staat om zijn gewaagde contrasten van kleuren. De twee kleuren op de veren en de zuiverheid van de kleuren in combinatie met een aantal uitstekende en exclusieve effecten op de materialen. Er is niet echt een specifieke mode-trend waar we het over kunnen hebben, maar JFREY moet emotionele reacties losmaken op Mido! Onze mode-nuances liggen in de continuïteit van onze belangrijkste identiteitskenmerken, maar uiteraard presenteren we ook een aantal nieuwe kleurcombinaties en het resultaat van specifieke inspanningen op het gebied van gevoelige en grafische effecten “.