JUP wint rechtzaak van modegigant Joop!

Het Friese brillenmerk JUP heeft in beroep gewonnen van modegigant Joop!

 

Joop! spande via het merkenrechtenbureau een zaak tegen JUP aan omdat de naam teveel zou lijken op die van Joop!. Nadat JUP eerder al in het gelijk werd gesteld ging Joop! in beroep. Het merkenrechtenbureau stelde dat de gelijkenis echter onvoldoende is.

 

De monturen van JUP kunnen dus gewoon onder haar eigen naam verkocht blijven worden in de gehele EU.

JUP haalde landelijke publiciteit met de zaak tegen Joop! Zowel de kranten (waaronder het FD en de Telegraaf) als televisie (RTL Boulevard) maakten melding van het geschil en het behaalde gelijk van JUP.

 

Het brillenmerk JUP werd in 2005 opgericht door Jurjen Veldhoen en het merk wordt inmiddels bij ruim 600 opticiens in Nederland en Duitsland verkocht. De monturen van JUP kenmerken zich door een stijlvolle vormgeving en een niet zelden kleurrijke knipoog naar de klassiekers.

 

Meer informatie over JUP: www.jupeyewear.nl