Mercedes-Benz bestaat 125 jaar en laat dat zeker niet ongemerkt voorbij gaan. Vanaf dit jaar is Rodenstock licentiehouder van Mercedes-Benz Eyewear en komt met een nieuwe collectie correctiemonturen en zonnebrillen. Een collectie waarin verschillende elementen uit de rijke autogeschiedenis van Mercedes-Benz zijn verwerkt.
Geschiedenis Mercedes-Benz
Mercedes-Benz is ontstaan uit een samenwerking tussen Gottlieb Daimler en Karl Benz. Karl Benz ontving in 1886 het patent voor een door benzinemotor aangestuurde driewieler, wat de start van de auto-industrie betekende. In 1899 won Emil Jelinek de Nice Racing Week in een Daimler auto, onder de naam “Monsieur Mercedes”, waarmee hij de naam van zijn negen jaar oude dochter vereeuwigde. In 1901 was de eerste Mercedes auto een feit. De herkenbare zilverkleur van Mercedes-Benz ontstond op de vooravond van een race op de Nürnburgring in 1934. Om aan de gewichtslimiet van 750 kilo te voldoen werd alle witte verf van de auto geschraapt, waardoor de welbekende zilverkleur zichtbaar werd. Dit resulteerde uiteindelijk in deelname aan de wedstrijd en een overwinning voor Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz Eyewear
Vandaag de dag is Mercedes-Benz één van de meest succesvolle automerken ter wereld en staat voor technische perfectie en een hoge standaard in kwaliteit en innovaties. In dit jubileumjaar slaat Mercedes-Benz een brug tussen lifestyle en luxury fashion, met een collectie moderne en sportieve correctiemonturen en zonnebrillen. Mercedes-Benz Eyewear staat voor functionaliteit, kwaliteit en een hoog draagcomfort. Het merk richt zich op mannen van 35 jaar en ouder, die veel waarde hechten aan premium kwaliteit, tijdloos design en die waardering hebben voor Duits vakmanschap. Naast het herkenbare logo, zijn meer elementen van de auto’s terug te vinden in de monturen van Mercedes-Benz Eyewear. Zo wordt gebruik gemaakt van matte en glanzende oppervlakken in kleuren die gebaseerd zijn op de lak van de Mercedes-Benz auto, zoals de kleur bruin. Een kleur die steeds meer voorkomt in de auto’s, helemaal de trend van nu. Daarnaast is de 3D-belijning van de zijkant van de auto terug te vinden in de veer van het montuur, wat zorgt voor een licht schaduweffect. Een andere overeenkomst tussen de auto’s en de monturencollectie zit in het ontwerp van de veer van de ultralichte titanium monturen. Bij deze titanium monturen is gebruik gemaakt van een lijnstructuur, geïnspireerd op de typische radiator gril van de Mercedes-Benz auto’s.
Met de nieuwe monturencollectie laat Mercedes-Benz zijn veelzijdigheid zien en is er voor elke fan wat wils. Duidelijk is dat er met deze collectie correctiemonturen en zonnebrillen een heel nieuw hoofdstuk aanbreekt in de toch al rijke geschiedenis van Mercedes-Benz.
Meer informatie?
mail [email protected] of bel naar Rodenstock Sales Support op telefoonnummer 050 5441 599.
“